ח"כ סטרוק: בהחלטות ציבוריות אשמע לעמדתו של הרב ליאור

ח"כ אורית סטרוק טוענת כי במפלגתה, "הבית היהודי", נשמעים לרבנים בנושאים "רבניים מובהקים" - דוגמת בחירת רב ראשי: "אמרתי מההתחלה, בקול צלול, שאשמע לעמדתו של מרא דאתרא הרב דב ליאור"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 12/06/13 09:37 ד בתמוז התשעג

ח"כ סטרוק: בהחלטות ציבוריות אשמע לעמדתו של הרב ליאור
יחצ, צילום: יחצ

ח“כ אורית סטרוק מ“הבית היהודי“ מתייחסת בראיון נרחב שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב במגזין ”סופהשבוע“ של ”מעריב“ למעמדה של ”הבית היהודי“ ולשאלה מי מקבל במפלגה את ההחלטות: רבנים, או פוליטיקאים?

בראיון אומרת סטרוק כי ”יש ציבור גדול בציונות הדתית שרגיל להישמע לרבנים. הציבור הזה ראה שנפתלי בנט ושאר חברי הסיעה מצטלמים עם הרב דרוקמן לקמפיין הבחירות והבין, אולי בתמימותו, שהמשמעות היא שנפתלי בנט יתחשב בדעתו של הרב בתחומים דתיים“. לדבריה, "אני היחידה שאמרה מההתחלה, בקול צלול, שבצעדים המשמעותיים לאורך כל הפעילות הציבורית שלי אשמע לעמדתו של מרא דאתרא הרב דב ליאור".

"כל מי שבחר באלי ישי ובאריה דרעי ידע שהוא בוחר ברב עובדיה יוסף. באותה מידה, כל מי שראה את הדמויות שניבטו מהשלטים של הבית היהודי הבין שמדובר במנהיגים דתיים שרגילים להתייעץ עם רבנים, אבל ההחלטה הסופית מתקבלת בסיעה, בשיתוף כל חברי המפלגה. בבית היהודי לא כפופים לרבנים בנושאים של תקציב מדינה, הצעות חוק כלליות או יציאה למלחמה, אלא בנושאים רבניים מובהקים. בחירת רב ראשי היא נושא רבני מובהק", הוסיפה סטרוק.

היא התייחסה לקמפיין הליכוד שכביכול ”חשף“ אותה מתוך רשימת ”הבית היהודי“ במהלך הבחירות ובתשובה לשאלה ”מדוע בנט הסתיר אותך בקמפיין“ השיבה: ”זה לא עזר לו. כמה שהוא השתדל, הקמפיין של הליכוד קפץ לו מול העיניים“.