ח"כ ניסן סלומיאנסקי לא יועמד לדין

חוקרי המשטרה סיכמו את חומרי החקירה בעניינו של סלומיאנסקי ואם לא יחול שינוי של ממש הם צפויים לסגור את התיק בעניינו, שנפתח בחשד ל"קניית קולות" בפריימריז של "הבית היהודי"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 21/05/13 22:11 יב בסיון התשעג

ח"כ ניסן סלומיאנסקי לא יועמד לדין
יחצ, צילום: יחצ

יו“ר ועדת הכספים של הכנסת, ח“כ ניסן סלומיאנסקי, לא יועמד לדין בפרשת ”קבלני הקולות“ במפלגת ”הבית היהודי“. בערוץ 2 דווח הערב (ג‘) כי חוקרי המשטרה סיכמו את חומרי החקירה ואם לא יחול שינוי של ממש הם צפויים להמליץ על סגירת התיק בעניינו. לפני פחות משבועיים נחקר סלומיאנסקי במשך שש שעות, תחת אזהרה.

כזכור, פרשת קניית הקולות התפרסמה בעקבות הקלטות ששודרו באמצעי התקשורת, בהם נשמע קבלן קולות מעיד לכאורה כי קיבל תשלום מניסן סלומינסקי כדי שיפקוד עבורו מצביעים פוטנציאליים. סלומינסקי עצמו הכחיש את החשדות נגדו ואף פנה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה להאיץ את החקירה בעניינו.

גם כוורת היועצים הבכירה של יו“ר ”הבית היהודי“, נפתלי בנט, מסרה עדות בסוף לפני כחודש במשרדי היחידה המרכזית לחקירות הונאה. המקורבים לבנט נשאלו לגבי חשדות המיוחסים לסלומיאנסקי, לרבות הפעלת קבלני קולות בערים שונות בארץ וביצוע מפקדים בתשלום - לכאורה - בפריימריז לראשות המפלגה. בין היתר הגיעו למשטרה גם ניר אורבך, משה קלוגהפט, טל גן צבי ורז קיל.

העיתונאי עמית סגל מחדשות ערוץ 2, אשר קיבל את החומרים הראשוניים בפרשה כבר בחודש ספטמבר, מידי אנשיו של בנט, התייחס היום בעמוד הפייסבוק שלו לפרשה:

”בחודש ספטמבר הגיע לחדשות 2 מי שהגיע ומסר חומרים מסמרי שיער ממש על ניסן סלומיאנסקי. היו שם עדויות על פקטים של סיגריות מלאים בכסף מזומן שהח"כ דהיום העביר כדי לקנות קולות בפריימריז. ההכחשה ניתנה, הייעוץ המשפטי אישר לשידור, הכתבה הוכנה, אבל באיזשהו שלב, בדיבור במערכת הגענו למסקנה שהעד המרכזי בפרשה, אביחי עמרוסי נשמע טוב מכדי להיות אמיתי. הוא סתר את עצמו בהקלטות, סיפר סיפורים פנטסטיים ונשמע טוב מכדי להיות אמיתי. הכתבה נפלה ברבע לשמונה בערב. זה די כואב לגנוז כאלה חומרים חזקים, בטח כשארבעה חודשים אח"כ המשטרה החלה לחקור והפרשה התפוצצה בקול רעש גדול בכל מקום, כולל אצלנו. הערב משה נוסבאום פרסם שהמשטרה החליטה לסגור את התיק, כי גם היא לא ממש מאמינה ל"קבלן הקולות". מוסר ההשכל: לפעמים, עדיף לפספס אייטם ולא לפספס את האמת“.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן