ח"כ מירב מיכאלי: "אני מקנאה בפמיניסטיות הדתיות"

חברת הכנסת מהמחנה הציוני, אמרה כי היא מרגישה שותפה למאבק של הפמיניסטיות הדתיות. "יש אשלייה בחילוניות שיש חופש, ואתן הדתיות סובלות מדיכוי וחושך"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 22/03/16 11:13 יב באדר ב'

ח"כ מירב מיכאלי: "אני מקנאה בפמיניסטיות הדתיות"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"אני מקנאה בפמיניסטיות הדתיות" כך אמרה הבוקר (ג') חברת הכנסת של המחנה הציוני, מירב מיכאלי, בכנס ההצדעה לפמיניזם הדתי.

לדבריה של מיכאלי החילונים חיים באשלייה, שאצלם החירות והחופש הם ערכים מובילים, וזו הנחה שגויה "יש אשלייה בחילוניות שיש חופש, ואתן הדתיות סובלות מדיכוי וחושך. זו טעות נפוצה",עוד הוסיפה מיכאלי "אני טעיתי כשחשבתי בעבר שזו המציאות. לפעמים אני מקנאה בפמיניסטיות הדתיות, כי יש לכן דברים ברורים במלחמה שאתן נלחמות. אצלנו, החילוניות, זה ממש מעורפל. כי כאילו השמיים הם הגבול אבל זה לא נכון, לכי תוכיחי שמדובר בשמיים שציירו גברים. ועליהן מסתתרת תקרת בטון".

מיכאלי הבהירה כי למרות שהיא לא אדם דתי, היא תאבק יחד עם הפמיניסטיות הדתיות על הסוגיות שחשובות להן "גם בדברים הקונקרטים, אני לא מתפללת, אבל כל זמן שיש מקומות שבהן זה לגיטימי לדבר במונחים גזעניים על נשים, זה דבר שהוא משליך על אישה מכל סוג ולכן אנחנו שותפות למאבק הזה" .

עוד הוסיפה חברת הכנסת מיכאלי כי "אני רואה את עצמי שותפה לכל מאבק שנוגע לזכויות בתחומים ההלכתיים והפנים דתיים". אף על פי, שהן אינן נוגעות לה באופן אישי.

בכנס השתתפו היו"רים של השדולה ל"יהדות ישראלית" אלעזר שטרן וח"כ רחל עזריה, שאמרה לנוכחים כי המאבק על חוק המקוואות טרם הסתיים, אבל הוא בדרך הנכונה. "בלי הפמיניזם הדתי, הפער בין חיי הקודש שלנו לחיי החול שלנו, נהיה בלתי נסבל. זו אחריות דתית ומשפחתית, לגשר בין הפערים הללו. שנשים לא יצטרכו להשאיר בבית חצי מהן בכנסת" אמרה עזריה. עוד השתתפו בכנס, ח"כ עליזה לביא, ח"כ דב חנין, ח"כ יעל כהן פארן.