ח"כ מיקי רוזנטל: הדתיים צריכים לכבד את זכויות החילונים במרחב הציבורי

רוזנטל יוצא נגד תופעה של בני נוער שמגיעים לשמח בבתי חולים ושרים בקול למרות הפרעה אפשרית. "אין הבדל בין מי שמדבר בקול רם במכשיר הסלולרי שלו לבין מי שלא מכבד זכותו של חולה לשקט"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/10/14 10:51 כה בתשרי התשעה

ח"כ מיקי רוזנטל: הדתיים צריכים לכבד את זכויות החילונים במרחב הציבורי
דוברות, צילום: דוברות

חבר הכנסת מיקי רוזנטל יוצא נגד התופעה של בני נוער מתנועות הנוער השונות שמגיעים לשמח חולים בבתי החולים השונים ושרים בקול למרות שהדבר מפריע לחלק מהחולים שדורשים שקט.

"בשמחת תורה ביקרתי חבר המאושפז בבית החולים איכילוב בת"א”, הוא מספר. "חבורה של נערים ונערות מתנועת הנוער 'בני עקיבא' הסתובבה בין המחלקות של מגדל האשפוז ושרה בקולי קולות שירי חג. אמרו שבאו לשמח את החולים. ספק אם קיבלו אישור. אלא שלחלק מהחולים הפריעה השירה הקולנית והם ביקשו להשתיק את המהומה".

"עצם הבקשה להשתיק את הקול האמוני, אפילו שבאה מפי החולים שביקשו הצעירים לשמח - נתפסה אצל חלק מהנוכחים כפגיעה בעיקר, או אפילו חלילה זלזול בקדוש ברוך הוא בכבודו ובעצמו - שהרי לכבודו ולכבוד התורה פצחו הינוקות בשירה", ממשיך רוזנטל. "הצעירים הדתיים, ששרו באמונה גדולה, נדהמו מעצם הבקשה. הכיצד אפשר להשתיק את קול התורה עצמו? התדהמה לא נמשכה יותר משניות ספורות והם חזרו לפזם בעוצמה".

"אני אדם של 'איש באמונתו יחיה' ומצפה שאחרים יכבדו את עמדותי", ממשיך רוזנטל וקובע כי בעיניו "אין הבדל בין מי שמדבר בקול רם במכשיר הסלולרי שלו במעלית לבין מי שלא מכבד את זכותו של החולה בבית החולים הציבורי לשקט. כן, גם שקט מפני חג מתן תורה. כיבוד הזולת הוא דרך ארץ - ודרך ארץ קודמת לתורה".

בעוד שלכאורה יוצא רוזנטל נגד תופעה מבורכת, אין ספק כי על המדריכים, המדריכות, הקומונרים והקומונריות לשקול את דבריו ולראות כיצד יש לעודד את החולים תוך שמירה על זכויות החולים האחרים. שכן מדבריו של רוזנטל עולה כי חניכי התנועה הגיעו לברך ובטעות יצרו פגיעה ללא משים.