ח"כ מיקי זהר: "אישור מתווה הכותל הוא יריקה בפרצוף לדורות"

התנגדות ציבורית למתווה הכותל. ראש ישיבת מרכז הרב מתנגד להגדרת הכותל כקיר תמך: "הכותל הוא מקום של קדושה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/16 16:55 כח באייר התשעו

ח"כ מיקי זהר: "אישור מתווה הכותל הוא יריקה בפרצוף לדורות"
דוברות, צילום: דוברות

ארגונים רבים יוצאים בימים האחרונים כנגד רצון הממשלה להפר את הסטטוס קוו ולהקים כותל רפורמי בניגוד לעמדת הרבנים הראשיים לישראל. בין הארגונים השונים בולטות קריאות הרב יעקב שפירא, חבר מועצת הרבנות הראשית וח"כ מיקי זוהר מהליכוד.

ח"כ מיקי זוהר אומר היום כי יש לשמור על צביונה של ירושלים והכותל. "אם נסכים למתווה הכותל הרפורמי זאת תהיה יריקה בפרצופים של דורות רבים אשר חלמו על הכותל והתפללו אליו. עלינו לשמור על הסטטוס קוו במקום הקדוש ולא לתת לגורמים חיצוניים לשנות את המציאות הקיימת כיום ברחבת הכותל".


ביום שישי חולקו עלונים לתלמידי ובוגרי ישיבת מרכז הרב, עם דברי ראש הישיבה וחבר מועצת הרבנות הראשית, הרב יעקב שפירא. "הכותל אינו טראסה, הוא אינו קיר תמך להר הבית, כמו שיש כאלה שטוענים ואומרים". בכך רמז הרב שפירא לדברים שנשא בנט בשבוע שעבר במליאת הכנסת. "הכותל הוא מקום של קדושה ולא רק בגלל שהרבה דורות התפללו שם, להפך - בגלל שהוא קדוש אנחנו מתפללים שם". כתב הרב שפירא לתלמידיו ובוגריו לקראת יום ירושלים והמאבק על צביונו של הכותל המערבי בעקבות רצונה של הממשלה להקים לצד עזרת הגברים ועזרת הנשים גם כותל רפורמי.

בסוף השבוע פרסמנו כי בשבועות האחרונים פועלים חברי כנסת מהבית היהודי להכשרת דעת הקהל ודעת רבני הציונות הדתית לאשר את מתווה הכותל מתוך טענה שבכותל הדרומי, שם מתוכננת לקום 'עזרת ישראל' אין קדושה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן