ח"כ מועלם: "תמוה בעיניי שיש מי שרואה בנשים כיולדות ומניקות בלבד"

ח"כ שולי מועלם מגיבה לדבריו של הרב ברוך אפרתי, שטען כי תפקידן הבלעדי של נשים הוא להוליד ולגדל ילדים: "נשים מובילות היום בכל תחום, אני קורא גם לרב אפרתי להצטרף למהפכה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 19/12/13 20:19 טז בטבת התשעד

ח"כ מועלם: "תמוה בעיניי שיש מי שרואה בנשים כיולדות ומניקות בלבד"
נעם ריבקין פטון, צילום: נעם ריבקין פטון

ח“כ שולי מועלם מתייחסת הערב (ה‘) לדבריו של הרב ברוך אפרתי, רב קהילה מאפרת, שפורסמו מוקדם יותר בכיפה, לפיהן תפקידן הבלעדי של נשים הוא להוליד ולגדל ילדים. כפי שדווח בכיפה, הרב אפרתי טען בתשובה הלכתית כי מטרת הנשים בעולם היא לגדל ילדים "ורק אם יש פנאי אחרי זה, לסייע לבעל בפרנסה ואם יש צורך, ונשאר עוד זמן - לפתח נטיות של תחביבים, בענווה ובצניעות".

ח“כ מועלם אמרה הערב לכיפה כי ”כשהתחתנתי בפעם הראשונה וגם בשנייה האמנתי בכל ליבי שהמטרה העיקרית היא לגדל בנים ובני בנים, בנות ובנות בנות חכמים ונבונות אוהבי ה' המאירים את העולם בתורה ובמעשים טובים. אבל לא רק זה תפקידי ולא רק זה מצדיק את קיומי“.

מועלם אמרה כי היא ”סבורה שלא יתכן קיום של עם ישראל ושל מדינת ישראל ללא שילוב כוחות באופן שווה בין נשים וגברים במרחב הציבורי והפרטי כאחד“. לדבריה, ”דווקא ערב שבת פרשת שמות, כדאי לשים לב לספר בו מתחיל התפקיד האדיר של נשים בתהליך הגאולה - ממרים הנביאה ועד ימינו. נשים בעלות חשיבות ממדרגה ראשונה בשמירה על הזהות היהודית“.

”תמוה בעיניי שיש מי שרואה בנשים כיולדות ומניקות בלבד“, אמרה ח“כ מועלם, ”בימים בהם נשים מובילות בכל תחום - עסקים, משפט, חינוך, לימוד התורה וגם בפוליטיקה - אני קוראת לרב אפרתי להצטרף ולהוביל יחד את שילובן של נשים בכל תחום בחיינו“.