ח"כ מועלם: יישום דו"ח לוי הוא חובה של הבית היהודי לבוחריו

שבועות בודדים אחרי הקמת "פורום השומרון", מוקם פורום נוסף אשר יעסוק בקידום וייצוג ההתיישבות במוסדות המפלגה. בנט: הפורום יפעל לחיזוק המפלגה ביהודה ושומרון

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 06/06/13 10:59 כח בסיון התשעג

ח"כ מועלם: יישום דו"ח לוי הוא חובה של הבית היהודי לבוחריו
יחצ, צילום: יחצ

במפלגת ”הבית היהודי“ השיקו אמש (ד‘) את ”פורום יש“ע“, בו יהיו חברים כל נציגי הוועידה המתגוררים ביהודה ושומרון ותושבי גוש קטיף והוא ייצג את ההתיישבות במוסדות המפלגה כולל בגיבוש וקביעת עמדות ביחס להתיישבות.

מי שיזמו את הקמת הפורום הם יגאל דילמוני מהיישוב אבני חפץ, יאיר הירש מהיישוב קידה, פיני אפרתי מהישוב טל מנשה ונעם ויס מהישוב פדואל. חברי הכנסת מועלם-רפאלי ויוגב מובילים את נושאי הפורום בכנסת. הקמת הפורום מגיעה שבועות בודדים אחרי הקמת ”פורום השומרון“ בראשות דוידי בן ציון, שהובילו בועד מתיישבי השומרון.

ח"כ שולי מועלם, ציינה את מחויבות הבית היהודי ליישום דו"ח אדמונד לוי בממשלה. "אנחנו חברי הכנסת של סיעת הבית היהודי מחוייבים ליישומו של הדו"ח בממשלה, זוהי חובה לבוחרים“, אמרה מועלם, ”ראש הממשלה הוא זה שהזמין את הדו"ח ואנחנו תפקידנו לדאוג ליישומו בהקדם, כבר ראינו כמה מהר אישרה ממשלת ישראל את דו"ח טליה ששון שפגע קשות ביישוב היהודי ביהודה ושומרון, אנחנו מחויבים לתיקון“.

"מחוייבים לתקן", ח"כ מועלם (צילום: יחצ)

"הפורום צריך להיות עם שתי מטרות", הבהיר יו"ר המפלגה השר בנט, במפגש ראשון עם חברי הפורום: "מטרה פוליטית ביו"ש וחיזוק המפלגה ביו"ש. אנחנו המפלגה היחידה בממשלה שבאופן מוחלט מתנגדת למדינה פלסטינית ופועלת למען ההתיישבות ביו"ש. זה טבעי. הצלחנו בהרבה דברים ונמשיך לפעול תוך הרבה מאוד אילוצים ופרשות, אבל גם - בקווי היסוד אין מדינה פלסטינית. זה לא טרוויאלי כשיש לך את לפיד, לבני וראש הממשלה שתומכים בכך".

בנט הבהיר כי "יש חשיבות מהותית בשנים הקרובות להאיץ את הבניה ביו"ש ולחזק את הביטחון שהתדרדר בצורה משמעותית בחודשים האחרונים ובכל דרך אחרת, וגם המשך עבודה משמעותית על שינוי התודעה בנוגע ליו"ש. מעבר לזה, כשרים וח"כים יש לנו כלים מאוד טובים. זה לא סוד: יש התדרדרות בטחונית ברמה היומיומית. יש בקת"בים וזריקת אבנים בכל מרחבי יו"ש. ישבתי עם רה"מ, שר הביטחון, הרמטכ"ל ואלוף הפיקוד לפגישות נפרדות. ממה שאני רואה מכל הכיוונים יש בשבועיים האחרונים האצת פעילות של הצבא גם בתגבור וגם בפעילות יותר יזומה ויותר אגרסיבית - כלים שנמנעו בשנים האחרונות - מחדשים, אבל עדיין לא נפל האסימון הגדול".

בנוגע לנושא המדיני, ציין בנט כי "אנחנו עוקבים על כך צעד ושעל בנושא המדיני. הודענו שלא נפריע במשא ומתן, אבל לא נאפשר מחירים תמורת פתיחת המשא ומתן. כשאתה הולך לקנות רכב אתה לא נותן 2000 שקל רק כדי לדבר. אני לא רואה הסכם מחר פורץ. נושא נוסף על הפרק הוא סימון המוצרים של יו"ש. אנחנו בבעיה בינלאומית אמיתית. יש עבודה מול האיחוד האירופי בניסיון לבלום את כל התהליך".

מבחינה מעשית החליטו בפורום לקרוא לח“כים ולשרים ”לדרוש את יישומו המעשי של דו"ח וועדת השופט אדמונד לוי במערכות המנהליות והמשפטיות של מדינת ישראל, הדו"ח הוזמן על ידי הממשלה וכל עוד לא יפעלו השרים והח"כים לקדמו - ימשיכו ארגוני השמאל והערבים לעתור עתירות קנטרניות ויפגעו בשמה הטוב של מדינת ישראל“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן