ח"כ מועלם: ברור לכולם שעמונה תהיה חייבת לזוז

חוק ההסדרה יעלה היום להצבעה במליאת הכנסת בשני נוסחים, מפלגת כולנו תתמוך כל עוד גורלו של סעיף הרטרואקטיביות מוטל בספק. יו"ר סיעת הבית היהודי מנמיכה ציפיות: "המטרה להישאר על ההר"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 30/11/16 11:12 כט בחשון התשעז

ח"כ מועלם: ברור לכולם שעמונה תהיה חייבת לזוז
נעם ריבקין פטון, צילום: נעם ריבקין פטון

"ברור לכולם, כולל לתושבי עמונה, שהמקום שעליו הם נמצאים היום לא יוכל להישאר. המטרה היא להזיז את עמונה לחלקות אחרות באותו הר", כך אמרה הבוקר יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, שיזמה את חוק ההסדרה במתכונתו הקודמת, בראיון לעיתונאי רזי ברקאי בגלי צה"ל.

"יש חלקות שנקראות 'עמונה צפון' המטרה שלנו היא למנוע את הגירוש וההרס ושיישוב שקיים 20 שנה לא ימחק במחי יד בזמן שאפשר להכשיר אותו. המטרה היא להשאיר את היישוב על ההר ומבחינתינו זה המענה האמיתי".

ח"כ מועלם רפאלי אמרה כי מפלגת "כולנו" בראשות שר האוצר, משה כחלון, תצביע בעד הצעת החוק שתעלה היום לקריאה ראשונה במליאת הכנסת בשני נוסחים, הבחירה להעלות את ההצעה בצורה הזו היא התנגדות סיעת "כולנו" לנוסח בו מופיעים הסעיפים הנוגעים לרטרואקטיביות של הצעת החוק, סעיפים שעשויים להציל את היישוב עמונה מפינוי. "עדיין לא הגענו להסכמות עם סיעת 'כולנו' והם התחייבו לשמור על זה שהצעת החוק הזאת לא תפגע בבג"ץ".

"מבחינתינו יש מטרה לחוק ההסדרה והיא כפולה, אחת- לתת מענה אסטרטגי להתיישבות היהודית ביהודה ושומרון, לכל אותם בתים שנבנו על ידי המדינה באדמות שבהגדרתן הן לא אדמות מדינה ויחד עם זאת המטרה של חוק ההסדרה הייתה גם לתת מענה אמיתי לעמונה. לאורך כל החודשים מאז שהבאתי את החוק בפעם הראשונה, אמרתי שאם תהיה דרך אחרת להסדיר את ההתיישבות היהודית ולתת מענה לעמונה אנחנו נקדם אותו. אני מזכירה שאת מתווה נכסי נפקדים אנחנו הבאנו אל שולחן הדיונים" הדגישה חברת הכנסת.

ברקאי אמר כי חוק ההסדרה לא יצליח לעבור בכנסת גם בקריאה שנייה ושלישית וכי כל מטרת הבית היהודי היא לתקוף מימין. ח"כ הגיבה ואמרה כי "אנחנו מקדמים את חוק ההסדרה, המטרה שלנו היא להתקדם איתו עד לסוף הקריאה השנייה והשלישית, מתנהלים פה דיונים משמעותיים על החוק. מבחינתינו ברור לחלוטין שצריך פתרון אסטרטגי להתיישבות. חוק ההסדרה הוא לא במקום סיפוח, הוא לא סיפוח מהדלת האחורית, הוא הסדרה של ההתיישבות על אדמותשבהגדרתן הן לא אדמות מדינה".