ח"כ מועלם בעצומת ח"כים הדורשת מליברמן להורות לרמטכ"ל להעניק חנינה

יו"ר סיעת הבית היהודי דורשת כי בהתאם לסעיף 55 בתקנות ההגנה, שר הביטחון יורה לרמטכ"ל לחון את אזריה. "הירי בוצע במסגרת אירוע מבצעי והיה צריך להיחקר כמקובל- בתוך שורות הצבא. ההליך המשפטי זוהם בהתערבות של גורמי חוץ וההחלטה בהתאם"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 04/01/17 14:04 ו בטבת התשעז

ח"כ מועלם בעצומת ח"כים הדורשת מליברמן להורות לרמטכ"ל להעניק חנינה
אביטל טרקיאלטאוב, צילום: אביטל טרקיאלטאוב

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם מקדמת עצומת חברי כנסת הקוראת לשר הביטחון להורות לרמטכ"ל להעניק חנינה לחייל אלאור אזריה שהורשע הבוקר בהריגת המחבל בחברון ב-24 למרץ 2016.

בעצומה, המפונית לליברמן, כתבה ח"כ מועלם כי "הירי בוצע במסגרת אירוע מבצעי והיה צריך להיחקר כמקובל- בתוך שורות הצבא. במקרים דומים בעבר הצבא גיבה את הלוחמים, גם אם שגו וכן תיחקר את תפקודה של השרשרת הפיקודית. לצערי ההליך המשפטי זוהם בהתערבות של גורמי חוץ וההחלטה בהתאם. לפיכך, אנחנו החתומים מטה קוראים לך לחון את החייל אלאור אזריה".

ח"כ מועלם כתבה כי בהתאם לסעיף 55 בתקנות ההגנה, היא מבקשת מהשר ליברמן להורות לרמטכ"ל גדי איזנקוט לחון את אזריה.

לפני כשעה הקריאה אל"מ הלר את הכרעת בית הדין בעניינו של אלאור אזריה. בית הדין הרשיע את אזריה בהריגת המחבל בחברון ב-24 למרץ 2016. אזריה הורשע גם בהתנהגות שאינה הולמת חייל. גזר הדין צפוי להינתן בעוד כחודש כשהעונש יכול להגיע עד 20 שנות מאסר.

דוברות סיעת הבית היהודי מסרה בתגובה לפסק הדין כי ״מילה זו מילה וחנינה זו חנינה. עם ישראל שבע מבירבורים ומצפה ששר הביטחון יעמוד באינספור הבטחותיו ויביא לחנינה מיידית לאלאור אזריה בלא שיישב יום אחד בכלא". יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט אמר כי "יש לחון את אזריה באופן מיידי כבר היום".

(צילום: לשכת חברת הכנסת שולי מועלם)