ח"כ מוטי יוגב: פלוגות מעורבות של בנים בנות אינן מבצעיות מספיק

חבר הכנסת מוטי יוגב אמר הבוקר ברדיו קול-חי כי לדעתו הפלוגות המעורבות הן מענה מוגבל לאיומים ביו"ש והן אינן מבצעיות מספיק. "זה איננו רצון להדרה אך זו דעתי המקצועית"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 21/06/15 10:56 ד בתמוז התשעה

ח"כ מוטי יוגב: פלוגות מעורבות של בנים בנות אינן מבצעיות מספיק
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ח"כ מוטי יוגב, דיבר בתוכנית הבוקר של תחנת הרדיו החרדית 'קול-חי' והתייחס לפיגוע הירי ליד הישוב דולב ואמר: "כוחות הביטחון צריכים כרגע לעשות כמה הפקות לקחים מהאירוע ולא להיות שאננים מהשקט שנראה לכאורה, כי מתחת לפני השטח יש אויבים ואותם צריך למגר".

יוגב שמשמש כאל"מ במילואים טען כי לדעתו נעשים טעויות קונספטואליות ביהודה ושומרון בכל הקשור בגישת הביטחון, "אני סבור ואני אפתח פה אולי תיבה גדולה, שפלוגות מעורבות של בנים בנות יכולות לשמור על חוק וסדר בשגרה. אינן יכולות לשמור או להגן מפני איומי מלחמה. יש כמה דברים שעולים לי גם מתוך הפיגוע כהערכת מצב או כהפקת לקחים, חלקם אני מוכן לומר כאן בשידור ואמרתי, חלקם אני מעדיף שיישארו בחדרים הסגורים. בשטח יש פלוגה שהיא נהדרת ואנשיה מסורים, ולא באתי לפגוע בהם חס וחלילה אבל המענה אותו יכולות לתת פלוגות מעורבות, בנים בנות, הוא מענה מוגבל", אמר חבר הכנסת.

יוגב החבר בוועדת חוץ וביטחון הוסיף כי הפלוגות המעורבות הן מענה מוגבל, שאיננו יכול לפתח אירוע לוחמתי, לסגירות, למרדף, אלא בעיקר לשיטור וביהודה ושומרון. "היא איננה מבצעית מספיק לרמת מקצועיותי, לדעתי המקצועית... זה איננו רצון להדרה, אני סבור שיש בנות שעושות תפקידן טוב יותר מבנים בתפקידים אחרים ועדיין זוהי דעתי המקצועית והערך העליון הוא בטחון ישראל וחיי האדם ולא שוויון".

ח"כ יוגב סייג את דבריו ואמר כי תפקיד טייסת ונווטת הם תפקידים שכנראה יש בנות איכותיות מאד שיכולות למלא, "גם במקורותינו דבורה הייתה שופטת ורמטכ"לית בקרב, וכך גם היו גיבורות לאורך כל הדורות וכנראה שיש נשים בודדות שכאלה וזה מתאים אולי לחלקן, אבל לא באופן הגורף".

יוגב אמר כי זו לא רק דעתו, אלא דעתם של עוד רבים וטובים, "במקומות שבהם יש איום, אויבים, נשק או עם אמצעי ירי אחרים, לא מקומן של פלוגות מעורבות. זה אחד הלקחים שלי מהאירוע הזה, סברתי כך גם קודם, אבל סברתי את הלקחים בסוף השבוע הזה וזו דעתי המאד ברורה ואני גם משמיע אותה".