ח"כ כלפה: "רבנים לזכויות אדם" מפיצים חומרי תעמולה אנטישמים

ח"כ זבולון כלפה תקף סרטון שהופץ על ידי הארגון, שהשווה בין גירוש יהודים ברוסיה לתחום המושב לבין חוק פראוור להסדרת ההתישבות הבדואית בנגב: "זו השוואה מקוממת ואנטישמית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/11/13 14:29 כב בכסלו התשעד

ח"כ כלפה: "רבנים לזכויות אדם" מפיצים חומרי תעמולה אנטישמים

וועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת דנה היום (ב‘) בחוק להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב. חבר הכנסת זבולון כלפה (הבית היהודי) דרש מיושבת ראש הוועדה ח"כ מירי רגב למנוע את זכות הדיבור מנציג 'רבנים לזכויות אדם' בטענה כי בימים האחרונים הפיץ הארגון חומרי תעמולה אנטישמים לכלי התקשורת.

"יש למנוע את זכות הדיבור מאנטישמים שמתיימרים להיות ארגון רע- בנים לזכויות אדם", אמר כלפה. בסרטון שהופץ על ידי הארגון נערכה השוואה מקוממת בין גירוש יהודים ברוסיה לתחום המושב לבין חוק פראוור להסדרת ההתישבות הבדואית בנגב, המכונה על ידם "גירוש פראוור".

בעקבות הביקורת על ההשוואה, הארגון, לא רק שלא התנצל על ההשוואה המקוממת אלא פרסם לאחר מכן בהודעה רשמית: "מתברר שמבחינות מסויימות גירוש פראוור קשה יותר מגירוש היהודים לתחום המושב, ולא מקביל לו".

לדברי כלפה, "ההשוואה בין הפרעות, הגירוש והרציחות שעברו היהודים בתחילת המאה להסדרה חוקית של ההתיישבות הבדואית היא השוואה מקוממת, לא ראויה ונגועה באנטישמיות".

ח"כ כלפה מחה על גם חוסר התאמה משווע בין מתווה החוק שאושר בקריאה ראשונה על ידי שרי הבית היהודי, לבין החוק כפי שהוא נראה היום. "דובר על גבולות מאוד ברורים של השטחים בהם יתבצע החוק. מאז ולאורך כל הדרך דנים בשטחי אש נוספים בניגוד לכל הסיכומים. המידע שבידי מוכיח שאנחנו דנים בחוק שאנחנו לא יודעים את כל ההשלכות שלו“, הוא אומר.