ח"כ כלפה: אנטישמיות יש גם בארץ

ועדת העלייה והקליטה של הכנסת דנה בנושא התמודדות הקהילות היהודיות עם האנטישמיות והדה-לגיטימציה נגד ישראל. כלפה טען כי "כשאנחנו מתעלמים ממקרים של אנטישמיות בארץ, זה מקרין על העולם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/13 10:22 ט בכסלו התשעד

ח"כ כלפה: אנטישמיות יש גם בארץ
יחצ, צילום: יחצ

וועדת העלייה הקליטה והתפוצות דנה אתמול (ב‘) בנושא התמודדות הקהילות היהודיות עם האנטישמיות והדה-לגיטימציה של ישראל, בהשתתפות ראשי קהילות יהודיות מאירופה, צפון אמריקה ואוסטרליה.

את הדיון יזם חבר הכנסת זבולון כלפה (הבית היהודי) ביחד עם חבר הכנסת אורי מקלב (יהדות התורה), בעקבות התקרית האנטישמית שאירעה סמוך לבית כנסת בסידני לפני מספר שבועות, במהלכה הותקפו חמישה יהודים, בהם שליח קק"ל לסידני שלמה בן חיים, המיודד עם ח"כ כלפה.

קודם הדיון שוחח חבר הכנסת כלפה טלפונית עם בן חיים שסיפר לו כי התקיפה האנטישמית היתה "קבלת פנים" עבור רעייתו שרק לפני כחודש הצטרפה אליו לשליחות באוסטרליה. "אני לא מתבייש להודות בזה, אני מפחד לעבור שוב ברחוב שבו הותקפנו".

בדיון התייחס ח"כ כלפה לתקרית בוועדת הפנים בשבוע שעבר במהלכה הותקפו חברי הוועדה מילולית על ידי חברי כנסת ערבים: "בעקבות הדברים שאני שומע פה אני רוצה לחדש לכם שאנטישמיות היא לא רק באירופה, גם בארץ יש מקרים. ברגע שאנו מקלים ראש בדבר הזה כאן- זה מקרין על מקומות אחרים בעולם"

עוד אמר ח"כ כלפה: "כשאנו משתמשים בביטויים כמו "גל אנטישמיות" צריך לדייק. הגיע הזמן שנפתח את העיניים זה כבר מזמן לא גלים, זה משהו בהיקפים הרבה יותר גדולים. עלינו להעמיק את החיבור והקשר בין החברים פה בארץ לבין שליחנו בעולם. אין מה לעשות להיות יהודי בעולם זה דבר קשה.

לפני מספר שבועות היינו עסוקים בסוגיה של פרסי הנובל, דבר שמעורר קנאה רבה בעולם כאשר רואים שאחוז היהודים מקבלי הנובל הוא גבוה מאוד. אנחנו לא צריכים להרכין את הראש, צריך להפוך את זה למושא גאווה ולצאת בקומה זקופה. יש לנו מדינה יהודית עם שלטון עצמאי עם צבא יהודי זה לא משהו שצריך להתבייש בו".