ח"כ יוגב: "נכון לרמטכ"ל שיחזור בו מדבריו"

ח"כ יוגב מתייחס לדבריו של הרמטכ"ל אייזנקוט: "נכון לרמטכ"ל שיחזור בו מדבריו ושלא יובן מדבריו זלזול במקורות ישראל עליהם אנו נשענים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/16 11:55 ט באדר א'

ח"כ יוגב: "נכון לרמטכ"ל שיחזור בו מדבריו"
Hadas Parush, פלאש 90, צילום: Hadas Parush, פלאש 90

בעקבות תגובתו של הרמטכ"ל אתמול (ד') כי "הבא להורגך השכם להורגו - זו סיסמא בלבד" וזאת בתשובה לשאלת תלמיד תיכון בבת ים, על התנהלות צה"ל בנושא הוראות הפתיחה בירי ועל גל הטרור הערבי וההתמודדות של צה"ל עמו, אמר היום ח"כ יוגב כי הוא מכיר אישית את הרמטכ"ל רא"ל גדי אייזנקוט ומעריך מאד את עבודתו "אני סבור שהוא שם את הדגשים הנכונים במוכנות צה"ל וניצחונו בקרב ובמערכה. אני מסכים עם הרמטכ"ל שלא צריך לרוקן מחסנית שלמה על מחבלת עם מספריים שכוונתה להרוג אך מאידך צריך לוודא, כן שהבא להרגך השכם להורגו. "

ח"כ יוגב הוסיף הסבר לדברים "משמעות הכלל הזה שלאדם מותר להתגונן ולהציל את חייו במחיר חיי מי שמסכן אותו. מכלל זה ניתן ללמוד שאין לחכות לרגע האחרון שבו התוקף פוגע/הורג אותך, אלא רשאי האדם לנקוט ברגע זה או אף רגע לפניו, שברור שבאים להורגו, לנקוט ביזמה ולהגן על עצמו, אף במחיר חיי התוקף הבא להורגו. כלל זה של הבא להורגך השכם להורגו, תקף לאדם הפרטי ולאומה כולה. זו לא סיסמא, ביטוי זה של הרמטכ"ל היה טעות ולא ראוי."

"נכון לרמטכ"ל שיחזור בו מדבריו ושלא יובן מדבריו זלזול במקורות ישראל עליהם אנו נשענים. צה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם וזאת בזכות הישענותו על המוסר היהודי שהוא מוסר החיים. ברירת השגרה שלנו היא החיים והמאמץ להימנע מהרג. אני מציע לרמטכ"ל כתשובת המשקל להתבטאותו, שייזום יום עיון למטה הכללי בתחום מוסר הלחימה ביהדות. מי שאמון ומקצועי בהעברת נושא זה, אלו אנשי מדור התודעה היהודית ברבנות הצבאית שזה מקצועם. הבא להורגך השכם להורגו אינה סיסמא, אלא כלל מוסרי ביהדות, שימשיך להיות בסיס מוסרי לחיינו ולפעילותם המבצעית של חיילי צה"ל, שוטרי ישראל וכל מי שחפץ חיים. "