ח"כ יוגב: "בג"צ שבר את הכלים בהתערבותו הגסה"

בבית היהודי זועמים על החלטת בג"ץ לדחיית מינויו של הרב אל"מ אייל קרים לתפקיד הרב הצבאי הראשי. אורי אריאל בפנייה לרב קרים: "היום זה אתה מחר כולנו". ח"כ סמוטריץ': "אקטיביזם חזירי ושחצני"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 21/11/16 13:05 כ בחשון התשעז

ח"כ יוגב: "בג"צ שבר את הכלים בהתערבותו הגסה"
Hadas Parush, פלאש 90, צילום: Hadas Parush, פלאש 90

החלטת בג"ץ על עיכוב המינוי של הרב הצבאי הראשי, אל"מ הרב אייל קרים, התקבלה בזעם בבית היהודי.

‏״פסיקת בג״צ בנוגע לרבצ״ר היא שערוריה" אמר שר החקלאות, אורי אריאל. "‏הרב קרים היקר, אל תסכים לסתימת הפיות ואל תחזור בך מפסיקות הלכתיות שאתה מאמין בהם. היום זה אתה מחר זה כולנו".

פורום הרב"צ במיל' מסר כי "אנחנו עומדים מאחורי הרב קרים. פסיקת בג"ץ היא ליקוי מאורות, בכל הנוגע להתערבות בוטה בתורה, בהלכה, ובצה"ל. הרב אייל: חזק ואמץ, אל תתנצל ואל תתקפל, כולנו איתך ומאחוריך. אנו מצפים מהרמטכ"ל, מחברי הכנסת ומהממשלה לגנות בכל פה את החלטת בג"ץ ולהגן על המינוי הצודק שעבר את תמיכת הרמטכ"ל ושר הביטחון".

"אין סוף להתעמרות של חברי מר"צ נגד כל סממן יהודי בצה"ל. עתירת המפלגה מסמלת זלזול עמוק ברמטכ"ל גבי אייזנקוט שגיבה בפה מלא את הרבצ"ר הנכנס" אומרים בפורום. "תרבות החיטוט במאגרי תשובות הלכתיות ופסילת מועמדים על פיהן חייבת להפסק, כמו תרבות ההשתקה של כל מי שאינו מתיישר על פי הקו הרצוי של ארגוני שמאל קיצוני. היה מצופה משופטי בג"ץ לדחות את העתירה על הסף ולהבהיר לחברות הכנסת ממר"צ שמדובר בהשגת גבול מסוכנת ורעה והתערבות שאין כמותה בעולם התורה וההלכה".

"לא היה ולא נברא. באופן מוטה הוציאו את דברי הרב מהקשרם וסילפו אותם. מצער מאוד ששופטי בג"ץ משתפים פעולה עם אותם שרוצים להחליש את הרבנות הצבאית תוך החלשת צה"ל כולו. מדובר בהחלטה רעה שתזכר לדראון. "הרב אייל קרים הינו תלמיד חכם, מאיר פנים ובעל מידות טובות שעתיד לדאוג לכל חייל וחיילת באשר הם".

החלטת בג"ץ היא תוצר של עתירה שהגישה תנועת מר"צ, בראשות ח"כ זהבה גלאון, בה נכתב כי הרב קרים אינו ראוי לתפקיד משום שעמדותיו בנושאים מסויימים מבטאות הומופוביה ושנאת זרים".

"בג"צ שבר את הכלים בהתערבותו הגסה במינויים בצה"ל" אומר ח"כ מוטי יוגב. "כניעת בג"צ לעמדות השמאל הקיצוני, זה אקטביזם שיפוטי גס ובוטה ופגיעה קשה בדמוקרטיה הישראלית, במדינת ישראל, בצה"ל ובמפקדיו. זו מלחמה של הרשות השופטת ברשויות הנבחרות: המבצעת והמחוקקת".

ח"כ יוגב הוסיף כי הוא "סומך על צה"ל ומפקדיו ועל שר הביטחון שידעו להגן על קיומנו הביטחוני, גם הדמוקרטי, גם על גרעין האמונות והדעות של עם ישראל , חוסנו ואמונתו, מפני אויבנו, גם מפני מהרסנו מבפנים".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר כי "משהו רע מאוד עובר על בג"ץ. מגלומניות ובעיקר זלזול ברשות המחוקקת והמבצעת ואצבע קלה מדי על הדק ההתערבויות בהחלטותיהן. יאלץ אותנו לטפל בחוק". עוד אמר ח"כ סמוטריץ' כי "לנאור יש מונופול על השכל, הערכים והמוסר?! מי החליט שהעמדה שלה ביחס לדבריו של הרבצ"ר נכונה יותר מעמדת הרמטכ"ל ושהב"ט שהחליטו למנות?! הזוי".

"זו החלטה שערורייתית ודורסנית. אני רק מדמיין מה היה קורה אילו היינו מבקשים משופט לחזור בו באחת בפסיקותיו על מנת להתקדם לתפקיד הבא בכס השיפוט" הדגיש ח"כ סמוטריץ'. "הרב קרים, פוסק את פסיקותיו ההלכתיות על בסיס ידענותו ולימודיו ההלכתיים. הרב ורק הרב יקבע את עמדתו ההלכתית וכל דרישה לשינוי עמדה הלכתית כתנאי להתמנות לתפקיד זהו בולשיבזם שלא ראוי במדינה דמוקרטית".

"האקטביזם השחצני והחזירי הזה חייב להיפסק. אם בג"ץ לא ירסן את עצמו נאלץ לעשות את זה אנחנו. הרמיסה החוזרת ונשנית של הפרדת הרשויות על ידי בג"ץ עברה כל גבול" חתם סמוטריץ' את דבריו.

ח"כ ניסן סלומינסקי אמר כי "בג״צ הוכיח היום, שוב, את ניכורו מעולם היהדות ואת אי הבנתו בענייני דת. לצערי, לאחרונה מתרבים המקרים בהם צריך להזכיר לבג״ץ כי במדינתנו ישנה הפרדת רשויות מוחלטת. משכך, יש לשים גבול להתערבותו הבלתי מידתית של בג״ץ בהחלטות הממשלה, ובמקרה זה אף לאחר בדיקה חוזרת של הרמטכ״ל".

מזכ"ל האיחוד הלאומי אופיר סופר אמר כי "החלטת בג"צ היא חרפה. אסור שתהיינה סתימת פיות. הרב קרים, הנה דמות ראויה לתפקיד הרבצ"ר, איש בעל קומה. הרב קרים צריך להמשיך בדרך ממנה הוא התחיל בפסיקות הלכתיות ולהוביל את הציבור בעם ישראל בדרך איתנה. עם ישראל עומד מאוחריך אל תחזור בך".

עמותת ״צו אחד״ אמרה היום כי "הדחת הרב הצבאי בגלל דעותיו ההילכתיות הינה עליית מדרגה חריפה בכל הקשור להדרת דתיים מצה"ל. בג"ץ הניח 'אקדח על השולחן אל מול העולם הרבני'. עמותת צו 1 נערכת לקראת ההשלכות הקשות למצב החדש שיצר בג"ץ. רבנים לא יוכלו לדון בהלכה בחופשיות כפי שהיה עד היום. בג"ץ הכניס את עצמו היום אל תוך ספרי ההלכה היהודית כפוסק מן המניין. לא נוכל להשלים עם מצב זה״

ארגון רבני צהר הוציא הודעה בה נאמר כי הארגון "מוחה על החלטת בג"ץ לפסול את מינויו של הרב הראשי לצה"ל, הרב אייל קרים בשל הבעת עמדותיו. תפקידו של רב בישראל אמור להבחן על פי יכולותיו כישוריו בתורה והתנהלותו עם חיילים. הרב הראשי לצהל לא נבחר על פי מקום מגוריו וזהות השקפותיו. טוב יהיה אם בג"ץ יחזור בו ויבטל את הפסילה".

היום הוציאו שופטי בג"ץ צו ביניים המונע את המינוי. נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, דנה בעתירה יחד עם השופטים סלים ג'ובראן וניל הנדל, השלושה קבעו כי הרב קרים ייאלץ להגיש תצהיר המפרט את עמדותיו בנושאים שצויינו בעתירת מר"צ.