ח"כ יואב קיש: "מדינה אחת בין הירדן לים. ללא זכות הצבעה לערביי יו"ש"

ח"כ יואב קיש הציג את הקווים המנחים לכל הסדר או תוכנית מדינית. קיש: "יותר מדי זמן הימין עומד אילם מול תוכניות של השמאל ויוזמות בינלאומיות. צריך להתמודד עם השאלות הקשות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/16 17:20 כח בסיון התשעו

ח"כ יואב קיש: "מדינה אחת בין הירדן לים. ללא זכות הצבעה לערביי יו"ש"
הלל מאיר, צילום: הלל מאיר

יו"ר שדולת ארץ ישראל בכנסת, חה"כ יואב קיש התארח לפאנל בנוגע לפתרונות מדיניים בימין בכנס יש"ע להסברה ותקשורת, הציג קווים לתכנית מדינית אותה הוא מציעה ורוצה להוביל ובכך הופך לחה"כ היחיד מהליכוד שמציע תכנית כזו.

"ב-1967 החזרנו לעצמנו את השטחים ההיסטוריים של ארצנו, מאז לא פסקו הניסיונות להתמודדות עם הערבים בשטחים אלו" פתח ח"כ קיש את דבריו והוסיף, "לצערי, ב-20 השנים האחרונות מוצעות לציבור הישראלי שתי אלטרנטיבות לצביון היהודי ועתיד מדינת ישראל. אחד הוא פתרון שתי המדינות והחזרת שטחים ופינוי אזרחים. מנגד, ניצב לו חזון המדינה האחת, סוף החלום הציוני דה פקטו, אמנם מדינה על כל שטחי ארץ ישראל אך מלאה בערבים.

ח"כ קיש, הציג שורה של עקרונות מנחים שמבחינתו חייבים להכלל בכל הסכם עתידי:

1. לעם ישראל זכות על ארץ ישראל כולה

2. בין הירדן לים תהיה רק מדינה אחת, מדינה יהודית ודמוקרטית

3. אף יהודי לא יפונה מביתו

4. לערביי יו"ש לא תינתן הזכות להצביע לכנסת ישראל

5. בכל פיתרון עתידי, גם ירדן תהיה מעורבת

התכנית באה כהסדרת המצב בשטח, לפחות לתקופת הדור הבא.

יחד עם זאת הדגיש ח"כ קיש: "אנחנו צריכים לדאוג לאיכות חיים טובה יותר לערבים. תשתיות, בריאות וכו'. כעת, אנחנו רואים שהסכמי אוסלו נכשלים בשטח. אני רוצה להבהיר, לא מדובר על החלטה סופית, מדובר על תהליך שיחזק את אחיזת היהודים ביו"ש. העקרונות שהצגתי הם אינטרס ישראלי ברור. יותר מידי זמן הימין עומד אילם מול יוזמות של השמאל ומול יוזמות בינלאומיות. יש לנו זכות על הארץ הזו ויש להתמודד עם השאלות הקשות".