ח"כ יאיר לפיד נגד שלום עכשיו: ביזוי כבוד המת והאינטילגנציה

לפיד שיגר מכתב למנכ"ל שלום עכשיו בו הטיח ביקורת קשה בארגון."מכל המבנים בעולם, מה כל כך דחוף לכם להרוס דווקא סככה צנועה שבאה לציין את זכרו של גיבור ישראל?"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 07/12/16 14:10 ז בכסלו התשעז

ח"כ יאיר לפיד נגד שלום עכשיו: ביזוי כבוד המת והאינטילגנציה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

יו"ר סיעת "יש עתיד", ח"כ יאיר לפיד, שלח היום מכתב לאבי בוסקילה, מנכ"ל הארגון "שלום עכשיו" בדרישה למנוע את הריסת האנדרטה לזכרו של סא"ל עמנואל מורנו ז"ל.

"מכל המבנים בעולם, מכל המקומות בעולם, איני מצליח להבין מה כל כך דחוף לכם להרוס דווקא סככה צנועה שבאה לציין את זכרו של גיבור ישראל. מה בוער לכם שינופץ גל-עד המנציח את חייו ומותו של אדם שהקריב את חייו למען המדינה וגם למענכם ולמען הילדים שלכם" כתב לפיד.

לפיד כתב לבוסקילה: "אני פונה אליך כדי שתמנע את הריסת הסככה לזכרו של עמנואל מורנו ז"ל אשר בגוש עציון. היות וארגון שלום עכשיו הוא זה שעתר כדי להרוס אותו, יש לכם את האפשרות למנוע את ההריסה".

"מדוע דווקא האנשים שאינם מפסיקים לדבר על 'זכויות אדם' עוצמים את עיניהם ואוטמים את ליבם למול בקשה אנושית ורגש אנושי. הרי ידוע לכם היטב שהמשפחה הבטיחה להקים את הסככה הזו במקום אחר בתוך פרק זמן סביר. אתם יודעים שהם יעמדו בהבטחה הזו. מדוע איניכם מוכנים לעשות למענם שבריר של המאמץ שאתם עושים למען הפלשתינים בכל יום?" הטיח לפיד בבוסקילה.

"ההסתתרות שלכם מאחורי טיעונים טכניים היא לא רק ביזוי כבוד המת, אלא גם מבזה את האינטילגנציה של השומעים" הדגיש לפיד. "חוקית, מוסרית או מעשית- ניתן לדחות את ההריסה הזו. אני קורא לכם להראות לכולנו שאכפת לכם גם מישראל ומהישראלים ולעשות הכל כדי לעצור את התהליך" חתם לפיד.

מוקדם יותר השבוע כתב לפיד בעמוד הפייסבוק שלו כי נתיב האבות תפונה יחד עם עמונה ותשעת הבתים בעפרה וכי חוק ההסדרה ייפסל בלאו הכי. "מה קורה באמת? גם יפנו את עמונה, גם יפנו תשעה בתים בעופרה, גם את נתיב האבות, והכל בשביל חוק שבמילא ייפסל. רק הלב נשבר על תושבי עמונה, ישראלים טובים שמכרו אותם הערב בשביל קצת יחסי ציבור לכמה ח״כים".

(צילום: )