ח"כ זוהר נכשל בחידון השבת

חבר הכנסת מיקי זוהר שמקדם בימים אלו את חוק השבת שלו הותקל בתכניתו של יועז הנדל בשאלות על השבת עליהן לא ידע לענות. זוהר: מר הנדל, אני לא זקוק לאישורים שלך כדי לפעול למען השבת

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 07/01/16 12:59 כו בטבת התשעו

ח"כ זוהר נכשל בחידון השבת
דוברות, צילום: דוברות

חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד הועמד ל"מבחן פתע" מביך במיוחד בנושא השבת בתכנית הרדיו של יועז הנדל וספי עובדיה.

זוהר שפועל בשבועות האחרונים לקדם את חוק השבת שלו טען כי הוא רואה בכך משימת חיים אותה התחיל לפני שלושה שבועות ובה ימשיך עד סוף החיים הציבוריים שלו. "המשימה שלי היא פשוטה שיהיה יום מנוחה מוחלטת ואצלנו היהודים זה שבת. זאת משימה לאומית וציבורית שאני רוצה להמשיך אותה", אמר זוהר.

"בתור מי שכל כך מחובר לשבת מה היא פרשת השבוע", שאל הנדל את זוהר שהשיב 'בשלח' והועמד על טעותו (פרשת וארא). לאחר מכן הוא נשאל מהו 'עירוב תחומין' וגם פה נותר ללא תשובות כמו גם על השאלה מדוע אסור לרכב על אופניים בשבת ומדוע השבת מופיעה פעמיים בתורה.

זוהר הנבוך השיב בשידור כי מדובר בעיוות של דבריו וכי הוא אינו מתכוון לשבת הלכתית אלא לשבת סוציאלית "ממרום תפיסתך המהירה לא הצלחת להבין את דבריי. אני רוצה שביום שבת יתאפשר לך לו היה לך עסק קטן לסגור אותו לחלוטין ולהיות עם משפחתך. החידון הזה הוא חידון הלכתי והשיח שלי הוא שיח ציבורי סוציאלי.

ח"כ זוהר מסר לאחר מכן תגובה חריפה למה שכינה ה"דוסומטר" החדש של יועז הנדל:

"בימים האחרונים אני נתון למתקפה מתמשכת מצד התקשורת הישראלית, בשל "חוק השבת" אותו בחרתי לקדם. את החוק החשוב הזה בחרתי לקדם מתוך מחוייבות עמוקה לערכי השבת ולערכי העם היהודי, יחד עם ערכים סוציאליים שחשובים מאוד למדינה שלנו. היום בחר יועז הנדל, אדם שהוריד את הכיפה ועזב את הציונות הדתית עם המון תסכול, להציג אותי כמי שאינו בקיא בעולם ההלכתי ובכך לטעון למעשה כי הצעת החוק שלי איננה אותנטית", אמר זוהר והוסיף, "ההפך הוא הגמור, זה רק מוכיח עד כמה מניעיה סוציאליים וחברתיים".

"אז לא, מר הנדל, אני לא זקוק לאישורים שלך כדי לפעול למען השבת. אני אדם מאמין גם אם אינני דתי לפי התבניות המקובעות שמקובלות עליך. אני אדם שמאמין בערך השבת, גם אם אתה חושב אחרת. אני שומר שבת ואוהב את השבת, אני חושב שהיא מתנה נפלאה לכל אדם, לכל משפחה בישראל, לחברה בישראל ולכלכלה הישראלית", אמר חבר הכנסת זוהר.

"הניסיונות הפופוליסטים "להוריד" אותי מקידום חוק חשוב זה - לא יצלחו. אני לא אוותר על "חוק השבת" ולא משנה כמה נמוך יבחרו יועז הנדל ועמיתיו לרדת. מי שמאמין, לא מפחד", סיים זוהר את תגובתו.