ח"כ גפני: "השופט הדתי הוא יותר קיצוני מהאחרים בסיוע לרפורמים"

ח"כ גפני לא אוהב את המעורבות של שופטי העליון במתווה הכותל:"הם נגד התורה והיהדות, המעורבות שלהם בעניין הזה מבחינה מקצועית היא בלתי קבילה בעליל"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 22/09/16 11:16 יט באלול התשעו

ח"כ גפני: "השופט הדתי הוא יותר קיצוני מהאחרים בסיוע לרפורמים"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, מגיב להחלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שלא להתערב ביישום מתווה הכותל, כפי שהוא אושר בישיבת הממשלה. מנדלבליט טען כי מכיוון שמתווה הכותל הוא סוגייה פוליטית ולא משפטית, אין לו מקום להתערב בסוגייה.

"נושא מתווה הכותל איננו סוגיה פוליטית אלא סוגיה מקצועית לכל דבר ועניין, האם יש יהדות במדינת ישראל או לא", אמר גפני לעיתון 'יתד נאמן'. "מי שפוליטי בעניין הזה אלו הם שופטי בג"ץ, אשר עמדתם אינה מקצועית. הם נגד התורה והיהדות, המעורבות שלהם בעניין הזה מבחינה מקצועית היא בלתי קבילה בעליל".

"הם מייעצים לרפורמים מה לעתור ומה לא לעתור, מה למשוך ומה להביא, ויותר מכך השופט הדתי כביכול, הוא יותר קיצוני מכל האחרים בסיוע לרפורמים" גפני התייחס לשופט אליקים רובינשטיין שבשבוע שעבר תמך בעמדת העותרים הרפורמים.

אתמול פורסם מכתבו של מנדלבליט לח"כ תמר זנדברג במענה על שאילתה שהגישה בנושא מתווה הכותל. במכתב אומר מנדלבליט "הסוגיה המועלית במכתבך, דהיינו, יישום החלטת הממשלה בנושא שבנדון, מצויה באחריותה של ממשלת ישראל, כפי שעולה ממכתבך עצמו, מדובר בסוגיה בעלת מאפיינים פוליטיים מובהקים, שאיננה דורשת הכרעה מטעמו של היועץ המשפטי לממשלה"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן