ח"כ בן ארי על כניסת שליט לפוליטיקה: "האיש עסוק בעצמו"

חברי כנסת מימין תוקפים את החלטתו של נעם שליט להיכנס לפוליטיקה במסגרת מפלגת "העבודה". ח"כ אלדד: הוא עשה הון פוליטי על שחרור בנו, ועכשיו הוא מממש הרווחים

חדשות כיפה אורי פולק 10/01/12 19:34 טו בטבת התשעב

ח"כ בן ארי על כניסת שליט לפוליטיקה: "האיש עסוק בעצמו"
אהוד אמיתון - יחידת תצפית-cc-by-sa, צילום: אהוד אמיתון - יחידת תצפית-cc-by-sa

חברי כנסת ואישי ציבור מהימין מותחים ביקורת על נעם שליט על כוונתו להיכנס לפעילות פוליטית בישראל, במסגרת מפלגת "העבודה". שליט, אביו של החייל גלעד שליט, ששב לפני כשלושה חודשים לאחר חמש שנים בשבי חמאס, הודיע אתמול ליו"ר מפלגת "העבודה", ח"כ שלי יחימוביץ, על החלטתו.

במסיבת עיתונאים שכינס היום שליט, הוא הסביר כי "החברה הישראלית תרמה לנו בשעת צרה והתגייסה למעננו ולמען גלעד". לטענתו, "היום אני שואף לתרום לחברה חזרה כפי יכולתי ולכן אני מעמיד את עצמי לבחירה". הוא ציין כי הוא "לא ממש תופר חליפות. במקום לנוח על זרי הדפנה של המאבק שלנו אני בוחר להיכנס לזירה המורכבת שלנו ואפילו כפוית הטובה לפעמים".

חברי כנסת מימין מתחו ביקורת על החלטתו של שליט. ח"כ מיכאל בן ארי אמר הערב כי "כניסתו של שליט לפוליטיקה לא מפתיעה. האיש היה עסוק בעצמו ובעצמו, מעולם לא דיבר על פולארד, גם לא אחרי שחרור בנו. גם עכשיו הוא עסוק בעצמו, והולך למפלגה שעסוקה בעצמה, ולראש מפלגה שמעריצה את עצמה. ממש גל של עצמות".

חברו לסיעה, ח"כ אריה אלדד, תקף אף הוא את שליט וטען כי הוא "עשה הון פוליטי על הקמפיין של שחרור בנו ועכשיו הוא מממש את הרווחים". הוא ציין כי קשה לו לראות מאפיין של פוליטיקאים חדשים המצטרפים לזירה הפוליטית כ"סלבריטאים שמנסים לממש את הידוענות שלהם".

משה פייגלין, המתמודד על ראשות תנועת "הליכוד" בפריימריז הקרובים, הגיב אף הוא להודעת שליט וטען כי "נעם שליט לא נתן לחברה הישראלית, אלא קיבל ממנה סיכון וודאי של קורבנות רבים תמורת שחרור בנו. ריצה לכנסת מתוך עמדה זו מעידה על היפוך ערכים אצלו ואצל המפלגה שאימצה אותו".