ח"כ בן-ארי מציע: מבקר לפרקליטות המדינה

ח"כ מיכאל בן-ארי טוען כי עירובם של שיקולים פוליטיים ואידיאולוגיים בעבודה הפרקליטות מצדיקים מינויו של מבקר, אשר יבחן את עבודתה ויהיה כפוף לכנסת

חדשות כיפה אורי פולק 03/08/11 13:58 ג באב התשעא

ח"כ בן-ארי מציע: מבקר לפרקליטות המדינה
אהוד אמיתון - יחידת תצפית-cc-by-sa, צילום: אהוד אמיתון - יחידת תצפית-cc-by-sa

ח"כ מיכאל בן-ארי מתכנן להגיש הצעת חוק הקוראת להקמת גוף מבקר שיבדוק את פעילותה של פרקליטות המדינה, ויהיה כפוף למעשה לכנסת. הסיבה להצעת החוק, לטענת ח"כ בן-ארי, הינה "עירובם של שיקולים פוליטיים ואידיאולוגיים בעבודה הפרקליטות".

ח"כ בן-ארי מציע כי מבקר הפרקליטות ייבחר על ידי ועדה ציבורית בה יהיו שבעה חברים, מתוכם ארבעה חברי כנסת, ובהם יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ויו"ר ועדת הכנסת. עוד יכהנו בה שופט עליון בדימוס שיבחר נשיא ביהמ"ש העליון (שיהיה יו"ר הוועדה), ראש לשכת עורכי הדין או נציגו ומשפטן מן האקדמיה שייבחר בידי הדיקנים של הפקולטות למשפטים.

על פי ההצעה יוכל המבקר לבחון כל החלטה שמקבלת הפרקליטות, הגשת כתבי אישום ותביעות אזרחיות, החלטות של מחלקת הבג"צים, סגירת תיקים, עסקות טיעון וכיוצא באלו. במסגרת עבודתו ובדומה לעשייה במשרד מבקר המדינה, יהיה המבקר רשאי להקים נציבות תלונות ציבור והפרקליטות תחויב להעביר אליו כל מסמך שיידרש. סיכום פעילותו של המבקר יוגש אחת לשנה לראש הממשלה, שר המשפטים ולוועדה הציבורית בכנסת.

"במסדרונות הפרקליטות מסתובבים להם עשרות פרקליטים הסבורים כי 'אני ואפסי עוד' והם הם אלה שמנהלים את מדינת ישראל", מסביר היום ח"כ בן-ארי. ח"כ בן ארי טוען כי המציאות הנוכחית "פוגעת באמון הציבור בפרקליטות ומצדיקה את הקמת גוף שיבקר את פעילותה, אשר יוכל לדרוש דין וחשבון מטעם הגורם האחראי בפרקליטות, כפי שימצא לנכון".