ח"כ בן-ארי לרוצח בני משפחת פוגל: "נשחט אותך"

בית המשפט הצבאי בשומרון הרשיע את אמג'ד עוואד ברצח חמשת בני משפחת פוגל. ח"כ בן-ארי התפרץ לעבר המחבל ואמר לו: "נמחק לך את החיוך מהפנים"

חדשות כיפה אורי פולק 28/11/11 17:33 ב בכסלו התשעב

ח"כ בן-ארי לרוצח בני משפחת פוגל: "נשחט אותך"
אהוד אמיתון - יחידת תצפית-cc-by-sa, צילום: אהוד אמיתון - יחידת תצפית-cc-by-sa

בית המשפט הצבאי בשומרון הרשיע היום (ב') את אמג'ד עוואד ברצח חמשת בני משפחת פוגל, בחודש מרץ 2011 ביישוב איתמר. בית המשפט ביסס את ההרשעה לא רק על הודאתו של הנאשם כי אם גם לאור חומר הראויות שהוגש בפניו, כולל עדויות מפלילות וראיות משפטיות.

לאחר הרשעת הנאשם נשמעו הטיעונים לעונש, במסגרתם ביקשה התביעה להטיל על הנאשם עונש של חמישה מאסרי עולם מצטברים וכן עונש נוסף בגין עבירות אחרות שביצע.

במהלך הדיון שהתקיים היום, ח"כ מיכאל בן-ארי קרא "כל כלב ביג'י יומיה" (כל כלב בא יומו) וכן "אנחנו נשחט אותך" אל עבר המחבל. ח"כ בן-ארי נשאר בדיון בשל חסינותו, בזמן שאיתמר בן גביר, ברוך מרזל ופעילים נוספים, אשר נכחו אף הם באולם, הוצאו ממנו עם תחילת הדיון. בתום הדיון אמר ח"כ בן-ארי למחבל: "נמחק לך את החיוך מהפנים".

רב היישוב איתמר, הרב איתמר רונצקי, אמר בתגובה להרשעה כי "תושבי איתמר יחד עם רבים מבית ישראל מצפים לכך שרוצח ילדי משפחת פוגל יקבל את העונש המגיע לו - עונש המוות, ושבית המשפט ישכיל לעשות שימוש בכלי ההרתעה שברשותו".

כזכור, על פי חקירת אמג'ד עוואד וחכים עוואד, התברר כי השניים נפגשו בצהרי אותו יום ותכננו ביחד לצאת לרצוח יהודים ביישוב איתמר. בשעה 21:00 בערב הם נפגשו, כשסכינים בידיהם - וחדרו לאיתמר. הם נכנסו לאחד הבתים, שהיה ריק מיושביו, גנבו ממנו M16, ואז נכנסו לבית משפחת פוגל.

המחבלים רצחו בדקירות סכין את שני הילדים ואז חדרו לחדר השינה של ההורים. אודי ורותי פוגל התעוררו, ניהלו מאבק עם המחבלים ולבסוף, על פי החשד, השניים גברו עליהם. הם יצאו מהבית, ואז אחד מהם שב, ורצח את התינוקת הדס, בת שלושה חודשים בלבד.

כפי שדווח בכיפה, מסקר שהתפרסם היום עולה כי 70.2% מתושבי מדינת ישראל מצדדים בעונש מוות לרוצחי חמשת בני משפחת פוגל. מהסקר, שנערך בקרב 521 נשאלים המהווים מדגם מייצג של הציבור היהודי בארץ, עולה כי רק 20% ציינו כי הם נגד עונש מוות לרוצח, ו - 9.8% ציינו כי אין להם דעה בנושא. מסתבר כי יותר גברים מנשים מעדיפים עונש מוות. בבדיקת ההתפלגות ביניהם: 64.8% מהנשים במדינת ישראל הן בעד עונש מוות זאת לעומת 75.8% מהגברים.