ח"כ בן ארי כמעט ונעצר במהלך תפילה בהר הבית

שלושה פעילים נעצרו על ידי המשטרה לאחר שעלו להר הבית לתפילה לרגל יום ירושלים. במקום נכחו גם חברי הכנסת מיכאל בן ארי ואורי אריאל. בן ארי: המשטרה יצרה במקום מהומה מיותרת

חדשות כיפה אורי פולק 20/05/12 12:40 כח באייר התשעב

ח"כ בן ארי כמעט ונעצר במהלך תפילה בהר הבית
יח"צ, צילום: יח"צ

שלושה פעילים נעצרו היום (א') במהלך עלייה להר הבית לרגל יום ירושלים, לאחר שניסו להתפלל במתחם בניגוד להוראות המשטרה. במקום נכחו גם חברי הכנסת מיכאל בן ארי ואורי אריאל, כשבן ארי התעלם מהוראות המשטרה והשתטח לתפילה במתחם.

(צילום: המטה המשותף לתנועות המקדש)

"הייתה עליה מרגשת, נשאנו תפילת הודיה על ניסי ה' ותפילת אל מלא רחמים לזכר הגיבורים שנפלו על שחרור ירושלים", אמר בן ארי בצאתו מהר הבית וציין כי "הכל עבר בשקט, אפילו הערבים שתקו. עד ששוטר אחד החליט להצית את האירוע, ובא לעצור אותי ועוד אחד מהעולים. התפתחה מהומה מיותרת בתוך הר הבית מבויימת על ידי משטרת ישראל. בסוף הבינו השוטרים שמעצר שלי, יסבך אותם, אז נטפלו לאחרים".

יו"ר הועדה לביקורת המדינה ויו"ר שדולת ירושלים בכנסת, ח"כ אורי אריאל, ציין כי "45 שנה מאז איחוד ירושלים עומד הר הבית בעליבותו תחת שלטון נוכרי בהסכמת כל ממשלות ישראל. הגענו היום כדי להזכיר לעולם כולו את מה שאמר מוטה גור: הר הבית בידינו. תחת ריבונות ישראל, ולפיכך על ממשלת ישראל לאפשר לכל יהודי לממש את זכותו הריבונית ולעלות להתפלל בהר הבית. כולנו מתפללים לבא הגאולה בקרוב ממש אז נוכל כולנו לעלות להר הבית ובית מקדשנו".

ממשטרת מחוז ירושלים נמסר כי שלושה מבקרים בהר הבית נעצרו לאחר שהחלו להשתטח ולהתפלל במתחם ההר. הם הועברו להמשך חקירה ופעילות הסיור על ההר נמשכת כסדרה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן