ח"כ בן ארי: האם התקבלה החלטה להתנכל לנוער הגבעות?

ח"כ מיכאל בן ארי פנה לשר המשפטים ושר לביטחון פנים, נוכח תלונות שהגיעו אליו מצעירי הימין שנעצרו על ידי המשטרה. "נוער הגבעות עדיף על נוער האלכוהול של השמאל", טען

חדשות כיפה אורי פולק 21/12/11 16:29 כה בכסלו התשעב

ח"כ בן ארי: האם התקבלה החלטה להתנכל לנוער הגבעות?
אהוד אמיתון - יחידת תצפית-cc-by-sa, צילום: אהוד אמיתון - יחידת תצפית-cc-by-sa

ח"כ מיכאל בן ארי פנה היום (ד') במכתב לשר המשפטים ולשר לביטחון פנים, בבקשה להתייחסות האם גורמים בכירים במערכת אכיפת החוק "מבקשים להתנכל לצעירים מהימין".

מכתבו של ח"כ בן ארי מגיע על רקע הדיון שהתקיים אתמול בבית משפט המחוזי בירושלים, שדן בבקשה לעצור עד לתום ההליכים את פעילי הימין מאיר ברטלר ואלכס אוסטרוסקי שנעצרו כאשר נכנסו לקאסר אל יהוד, אל שטח צבאי סגור, בניגוד לחוק. בן ארי ביקש מבית המשפט לשחרר את השנים למעצר בית אצלו בקרני שומרון.

במכתבו הסביר בן ארי כי באחרונה הוא מקיים שיחות עם עצורים ומהם "עולה תמונה עגומה של פגיעה אנושה בזכויות האזרח". הוא מתאר התעללות באסירים, בין היתר גם את כבילתם למשך שעות ארוכות ואף מניעת תנאים בסיסיים במהלך שעות המעצר.

"גם במישור המשפטי קשה שלא להבחין איך הפרקליטים והתובעים שמגיעים לבית המשפט קיבלו הנחיות לשנות מדיניות. מוזר לקבל נתונים לפיהם שופט מעצרים בירושלים משחרר סוחרי סמים ומבצעי שוד למעצרי בית, אך לא מוכן לשחרר צעירים הנאשמים בכניסה לשטח צבאי סגור", טוען בר ארי במכתבו. הוא מוסיף כי "אמנם יש לא מעט שופטים המגלים עצמאות מחשבתית ומשתדלים שלא להיות מושפעים מהאווירה הציבורית נגד הנוער, ואולם יש שופטים שקוראים את ההחלטות שלהם ומבינים שהם פשוט מצטטים את העיתון של אתמול".

בסיכום מכתבו ובהתייחס ל"נוער הגבעות" טען בן ארי כי מדובר ב"נוער איכותי" אשר הוא "עדיף פי כמה על נערי האלכוהול שיש לשמאל להציע. זה נוער עם ערכים רק צריך שיהיה ברור גם להם שאסור לחצות קווים אדומים. יישוב ארץ ישראל בודאי. מאבק נגד האויב הערבי - טוב מאוד. אך הקו האדום מבחינתי זה פגיעה בחיילי צה"ל. אסור לנו להגיע לדברים שכאלה".


👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן