ח"כ אריאל – שיאן המחוקקים למען ההתיישבות

כך עולה מהדו"ח החצי-שנתי שפרסם ארגון הימין "מטות ערים", לסיכום עשיית חברי הכנסת למען ההתיישבות. "מטרת הדו"ח היא להגביר את העשייה החיובית של נציגנו בכנסת", מסבירים בארגון

חדשות כיפה אורי פולק 24/11/11 15:24 כז בחשון התשעב

ח"כ אריאל – שיאן המחוקקים למען ההתיישבות
יחצ, צילום: יחצ

ארגון הימין "מטות ערים" פרסם השבוע בפעם הרביעית את הדו"ח החצי-שנתי, המדרג את חברי הכנסת מהימין על פי פעילותם ומידת הסיוע שהם העניקו להתיישבות ביהודה ושומרון. תכלית הדו"ח היא "לדרבן" את נציגי הציבור לעשייה למען הימין, תוך תגמול ציבורי ופרסומי לח"כים מצטיינים בתחום זה.

בראשית הדו"ח נכתב כי "תנועת מטות ערים שמה לב לפני מספר שנים שחלק מחברי הכנסת של המחנה הלאומי לא מספקים שירות טוב לבוחר. חלק מהשרים ומחברי הכנסת נהגו אז 'לנוח' במשך רוב הקדנציה שלהם בכנסת ולהתעורר לפעולה - במקרה הטוב - רק סמוך לבחירות, לאחר שבזבזו לפחות 75% מהקדנציה שלהם ושלנו".

הדו"ח שפרסם הארגון מפרט למעשה את פעילות הח"כים והשרים במספר תחומים, בהם חקיקה, דיפלומטיה ותקשורת. בסיכום הדו"ח צוין כי ח"כ אורי אריאל מוביל בעשייה הימנית, תוך שהוא קידם בחצי השנה האחרונה 46 פעולות למען ההתיישבות בישראל. אחריו מדורגים הח"כים זאב אלקין (34), יריב לוין (27), אריה אלדד (24), משה יעלון (18), דני דנון (15), משה כחלון (14), מיכאל בן ארי (13), בני בגין (13) וציפי חוטובלי (13).

עוד התברר מהדו"ח כי בחצי השנה האחרונה עברו בכנסת שישה חוקים למען הימין, בקריאה שנייה ושלישית. ביניהם נמנים החוק המגביל תרומות ממדינות זרות, החוק המגביל העברת זכויות על קרקעות לזרים, חוק ועדות הקבלה וחוק הנכבה, השולל תקציבים מגופים המאזכרים את הנכבה.

ב"מטות ערים" ציינו כי "מטרת הדו"ח היא הגברת העשייה החיובית של נציגי המחנה הלאומי בכנסת ובממשלה. על ידי פרסום אותה עשייה חיובית. אנו מקווים להגיע לעלייה באחוזי ההצבעה וההתפקדות בקרב מצביעי המחנה הלאומי. אלה, בצדק, הסתכלו בעבר על היעדר ההישגים של נבחרי הציבור שלהם והחליטו שלא להצביע".