ח"כ אריאל: "נשות הכותל" יובילו אותנו למלחמת אחים

ח"כ אורי אריאל מתח ביקורת על השתתפותן של חברות כנסת מהשמאל בתפילה שיזמו "נשות הכותל" ברחבת הכותל וטען כי "ההקצנה שלהן עלולה להוביל אותנו למלחמת אחים במקום"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 12/03/13 12:53 א בניסן התשעג

ח"כ אריאל: "נשות הכותל" יובילו אותנו למלחמת אחים
יחצ, צילום: יחצ

ח“כ אורי אריאל, מספר 2 ברשימת ”הבית היהודי“ לכנסת, תוקף היום (ג‘) את התנהלותן של ”נשות הכותל“ בעקבות האירוע שהתרחש הבוקר ברחבת הכותל, במסגרתו הגיעו למקום חברות כנסת ממפלגות השמאל כדי להתפלל במקום.

הבוקר הגיעו למקום חברות הכנסת סתיו שפיר, תמר זנדברג ומיכל רוזין, כדי להשתתף בתפילה החודשית שמקיימות נשות הכותל במקום. חברות הכנסת התעמתו עם השוטרים שניסו למנוע את כניסתן למתחם, בעוד הן מחזיקות טליתות.

ח“כ אריאל התייחס לאירוע כאל ”פרובוקציה“ ופנה במכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ ומפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו בדרישה שיורו למשטרת ישראל לפעול בתקיפות על מנת לשמור על המשך הסטטוס קוו כפי שקבע בג"ץ. "הבוקר הגיעו לרחבת הכותל המערבי קבוצת נשים, כשהן מפירות ברגל גסה את כללי ההתנהגות במקום, ומבקשות לפגוע ברגשות המתפללים, ואף הגדילו לעשות מה שלא עשו בעבר כשהניחו תפילין, שהמשטרה עמדה לראשונה מנגד ולא פועלת נגדן“, תיאר ח“כ אריאל את הנעשה.

לדבריו, ”קבוצה זו עתרה לבג"ץ לפני כעשר שנים ובית המשפט בהרכב מורחב ייעד להן מקום בקשת רובינסון, כשהיועץ המשפטי לממשלה הבהיר מפורשות כי בעקבות כך על המשטרה למנוע כל הפרה מכללי ההתנהגות שנקבעו ברחבת הכותל המערבי“. ח“כ אריאל הזהיר כי ”ההקצנה שלהן תוביל את כולנו ל"מלחמת אחים" חלילה ברחבת הכותל המערבי“.

לדברי ח“כ אריאל ”לא יעלה על הדעת שעליתי חברי להר הבית נעשית תוך הקפדה על הכללים על ידי המשטרה, ואילו ברחבת הכותל המערבי נתעלם מהקפדה על כללי התנהגות וסדר ציבורי".

ח“כ ד“ר עליזה לביא התייחסה אף היא לאירוע הבוקר ואמרה בתגובה כי "נדהמתי לגלות הבוקר את חברותיי חברות הכנסת עטויות טליתות ברחבת הכותל המערבי, דווקא בשל הערכתי הרבה לפועלן. עלינו כחברות כנסת לשמש דוגמה אישית לשמירת החוק, והשתתפותן של חברות כנסת בפעילות נשות הכותל, תוך הפרה בוטה של פסיקת בג"ץ ולמרות התנגדות המשטרה, מהווה צעד חמור המעביר לציבור מסר כאילו פסיקות בג"ץ והחלטות המשטרה הן בגדר המלצה בלבד. כבר לפני זמן רב התגייסתי לפעילות להסדרה מחודשת של רחבת הכותל כך שתהיה נגישה לכלל הציבור הישראלי והיהודי על זרמיו, תוך התחשבות בכולן ובכולם, ואמשיך לפעול בדרך זו על מנת לפתור את הנושא“.