ח"כ אריאל: הממשלה נכשלה בפתרון למצוקת הדיור

ח"כ אורי אריאל פנה ליו"ר הכנסת בבקשה להקים בדחיפות ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת משבר הדיור

חדשות כיפה אורי פולק 24/07/11 11:54 כב בתמוז התשעא

ח"כ אריאל: הממשלה נכשלה בפתרון למצוקת הדיור
יחצ, צילום: יחצ

מחאת הדיור מגיעה גם לחברי הכנסת הדתיים, שכמעט ושמרו על שתיקה מוחלטת במהלך השבועות האחרונים, מאז הוקמו האוהלים בשדרות רוטשילד שבתל-אביב ובמוקדים נוספים בכל רחבי הארץ.

היום (א') פנה ח"כ אורי אריאל ליו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין, בבקשה להקים בדחיפות ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת משבר הדיור. "ממשלת ישראל נכשלה באחד מתפקידיה המרכזיים ביותר של הכנת תשתית של בניה ושיכון ברחבי הארץ שתאפשר קורת-גג ברת השגה מעל ראשם של אזרחי המדינה. יש בידי הממשלה אופציות רבות לפתרון מהיר ויעיל של בעיה חמורה זו, אך היא אינה נוקטת אותן ואזרחי המדינה ממשיכים לסבול", כתב ח"כ אריאל במכתבו.

ח"כ אריאל הוסיף כי "מצב הדברים מגיע הגיע לידי כך שלא רק מעוטי יכולת ונזקקים מתקשים למצוא דיור בר השגה, אלא שאפילו זוגות צעירים, סטודנטים ואזרחים מן ה"מעמד הביניים" מתקשים בכך".

לפי הצעתו של ח"כ אריאל, בוועדה ישבו כלל נציגי הסיעות, מפני ש"אין מדובר בבעיה פוליטית ומפלגתית, והטיפול בה חייב להיות חוצה מגזרים. לאור הקשיים שהתעוררו, הכנסת חייבת לקיים דיון עמוק ומשמעותי בסוגייה, ולמצוא דרכים גם לתת לשוק 'אקמול' לפתרון הבעיות בטווח המיידי, והן לערוך ניתוח מורכב לפתרון הבעיות בטווח הבינוני והארוך".