ח"כ אמסלם: לבטל את מתווה הכותל

יו"ר ועדת הפנים אמר כי עמדתו היא שיש לחזור להסדרי התפילה הקבועים, כולל הפרדה בין נשים לגברים. "אני לא מאמין במתווה הכותל, צריך לחזור למסורת ישראל. עם כל הכבוד ליהודים האמריקאים, הם לא אמורים להשפיע עלינו כאן. גם אם הם ייעלבו זה בסדר"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 08/11/16 14:05 ז בחשון התשעז

ח"כ אמסלם: לבטל את מתווה הכותל
אביטל טרקיאלטאוב, צילום: אביטל טרקיאלטאוב

יו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם קרא לראש הממשלה לבטל את מתווה הכותל ולחזור לסידורי התפילה שהיו נהוגים עד היום. בישיבת ועדת הפנים בנוגע למתווה הכותל שנערכה לפני שעה קלה בכנסת אמר ח"כ אמסלם כי "המהלך ינמיך את הלהבות ויוריד את המחלוקת. העלאת הנושא היא הפוטנציאל הנפיץ. ואם יהודים אמריקאים יעלבו, זה בסדר".

"ועדת הפנים סבורה שדפוסי התפילות בכותל המערבי קבועים ועומדים מזה דורות, לפיהם מקובל היה בעבר ונהוג גם היום, לקיים הפרדה בין המתפללים הגברים והנשים, ולכן אני רוצה לקרוא לראש הממשלה לבחון חזרה את מתווה הכותל. אני לא מאמין בו, אני חושב שצריך לחזור למסורת ישראל, עצם העלאת העניין זה הפוטנציאל הנפיץ" ח"כ אמסלם הוסיף כי: "עם כל הכבוד ליהודים האמריקאים, הם לא אמורים להשפיע עלינו כאן. גם אם הם ייעלבו זה בסדר. לא קרה כלום. הם לא עושים לנו טובה. אני קורא לראש הממשלה לבחון חזרה את המתווה, לבטל אותו ולחזור חזרה למה שהיה עד היום. זו הקריאה שלי בעניין".

ח"כ אמסלם אמר כי מהרגע שראש הממשלה החל להתעסק במתווה הכותל החלו המחלוקות. "אם היינו חותכים את העניין והייתם באים כמוני לכותל להתפלל כמו כל יהודי אחר לא הייתה בעיה. כשמגיעים לכותל אז נוהגים לפי הכללים גם אם לא מסכימים איתם".

בתגובה להודעתו של ח"כ דוד אמסלם, יו"ר ועדת הפנים כי יש לבטל את מתווה הכותל מסר עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית: "ההודעה חסרת האחריות של יו"ר ועדת הפנים היא נזק אסטרטגי למדינת ישראל. הזלזול המופגן במיליוני יהודים לא רק מקפחת את זכותם של מאות אלפים אזרחים בישראל, אלא גם מערערת על היותה של מדינת ישראל מדינת הלאום של העם היהודי. מה רוצה ח"כ אמסלם, שיהודי העולם יפסיקו לאהוד את ישראל, שיחדלו להגן עליה כמדינה יהודית? קריאתו לרוה"מ לבטל את מתווה הכותל היא חסרת אחריות באופן קיצוני. אני מקווה שרוה"מ, שאני יודע שמחוייב למתווה ועושה מאמצים אדירים ליישמו, ייקרא את ח"כ אמסלם, חבר מפלגתו, לסדר. בדבריו היום הוא הבאיש את ריחה של ישראל בעולם."

הבוקר נערך סיור של ועדת הפנים בכותל, בסיור עברו חברי הכנסת דרך רחבת הכותל המרכזית, מנהרות הכותל ודרך 'הגן הארכיאולוגי ירושלים' שם הוקמה רחבת תפילה משותפת שמשרתת יהודים אורתודוכסים וקונסרבטיביים. מטרת הסיור הייתה לבחון את הסדרי התפילה במקום ואת מתווה הכותל.