ח"כ אלעזר שטרן: "רק עמונה יש לכם בראש?"

"כדאי שהמתיישבים הנהדרים בעמונה וביהודה ושומרון יזכרו שאמנם עמונה היא מקום חשוב עם אנשים טובים אבל לא על זה תקום או תיפול מדינת ישראל" ח"כ אלעזר שטרן אומר כי אתגרי הגיור חשובים לא פחות מהסדרת עמונה

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 25/10/16 13:57 כג בתשרי התשעז

ח"כ אלעזר שטרן: "רק עמונה יש לכם בראש?"
Miriam Alster, פלאש 90, צילום: Miriam Alster, פלאש 90

ח"כ אלעזר שטרן ממפלגת "יש עתיד" כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי במהלך החג ניפגש עם עם כמאה חניכי ובוגרי קורס נתיב. "מספר משתתפים ניגשו אלי בעיניים דומעות תוך שהם מודים לי על השינוי שעשו בחייהם לאחר שהתגיירו במסגרת צה"ל. או במילותיה של אחת מהם, קצינה משוחררת: 'חיפשתי את ההזדמנות לזעוק לך תודה'. אני מודה שדמעתי גם אני. נפרדתי מהם בתחושת זכות גדולה המשולבת בתסכול כיצד מדינת ישראל וממשלת ישראל הנוכחית אינה מבינה את גודל האתגר, את חשיבותו".

ח"כ שטרן כתב כי לאחר הפגישה עם בוגרי נתיב, נתקל באישיות מוערכת ומוכרת בציונות הדתית ששאלה אותו מה יהיה עם גורל עמונה. שטרן ענה בתגובה: "השתגעת? למה לא שאלת אותי מה יהיה על אתגר הגיור, ומה יהיה עם ההתבוללות, על האחוזים הגדלים מקרב הישראלים שלא רוצים להתחתן ברבנות? על מילוני היהודים שמדינת ישראל מרחיקה אותם מהיהדות? רק עמונה יש לכם בראש?"

שטרן נענה בתגובה כי השבוע יחול כינוס של ההנהלה הארצית של בני עקיבא בנושא עמונה וכי תושבי עמונה, שגזרת הפינוי מרחפת מעל ראשם, הם בוגרי התנועה.

"הסתכלתי עליו ונעצבתי. זה העיסוק של תנועת הנוער שבה גדלתי?" כתב שטרן. "רק בעמונה יש לה בוגרים? נכון, חבר'ה טובים קבעו את ביתם בעמונה. אבל האם אכן באמת זה האתגר הקיומי הכי גדול שנמצא בפני מדינת ישראל? האם זהו האתגר החברתי או היהודי הכי גדול? למדינה ישנם אתגרים רבים וכדאי שהמתיישבים הנהדרים בעמונה וביהודה ושומרון יזכרו שאמנם עמונה היא מקום חשוב עם אנשים טובים אבל לא על זה תקום או תיפול מדינת ישראל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן