ח"כ אלעזר שטרן: אני מזלזל ברב הראשי לישראל

נאומו של ח"כ שטרן במליאת הכנסת עסק בפרשת העגונה מצפת "הרב עובדיה כשהוא רואה התעללות בעגונות הוא מתהפך בקברו" אמר שטרן והדגיש כי הרב הראשי יצחק יוסף אינו דיין

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 14/12/16 16:25 יד בכסלו התשעז

ח"כ אלעזר שטרן: אני מזלזל ברב הראשי לישראל
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"לציבור במדינת ישראל נמאס מהיהדות שמיוצגת בבניין הזה, אנחנו יודעים שהם אומרים את דברם ברגליים, הם פשוט לא מתחתנים ברבנות" אמר היום ח"כ אלעזר שטרן מסיעת "יש עתיד" במליאת הכנסת, מייד לאחר מכן החל שטרן למתוח ביקורת חריפה על הרב הראשי, הרב יצחק יוסף. "למה שהאישה אחרי זה תהיה עגונה. שהרב הראשי הראשון לציון, להבדיל מאבא שלו, יתעלל בה, יבטל גט או אישור שהיא קיבלה כשאף אחד לא ביקש ממנו לדון בזה והוא לא דיין".

ח"כ שטרן מתח ביקורת חריפה גם על השרה איילת שקד ואמר כי "שרת המשפטים של הבית החרד"לי, שהייתה יו"ר הסיעה של הבית שחשבנו שהוא הבית היהודי, הטילה וטו על צירוף נשים לגוף הבוחר של הרבנות הראשית. למה? אולי היה נבחר רב שלא היה מנסה לפסול היתר עגונה?".

[embed]https://www.facebook.com/270715713696/videos/10154204097778697/[/embed]

שטרן אמר כי שקד "הביאה לבחירת הרב הזה שהוא לא דיין. הוא פוסל גיורים או התרות של הרב לביא שהוא גאון. אני מזלזל ברב ראשי בישראל. אני מדבר על עובדות, הוא לא דיין, הוא מעיז לבטל גט שנתן הרב לביא".

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ יצחק וקנין מסיעת ש"ס, ניסה להעמיד את שטרן במקומו "יש גבול לזלזול שלך ברב הראשי" אמר וקנין שניהל את הדיונים במליאה."היה יכול להיות נשיא בית המשפט העליון שהוא לא שופט ואנחנו היינו מתיייחסים לזה ברצינות?" שאל שטרן בחזרה "אנחנו רוצים לשמור על מעמדה של הרבנות, על מעמדו של הראשון לציון"

ח"כ שטרן אמר כי הרב עובדיה יוסף זצ"ל לא היה פוסל בצורה כזו גט שניתן לעגונה. "הרב עובדיה כשהוא רואה התעללות בעגונות הוא מתהפך בקיברו".