ח"כ אלדד קרא לכצל'ה ואריאל: אל תפלגו את "האיחוד הלאומי"

על רקע הפגישה המשותפת בין חברי הכנסת כצל'ה ואריאל עם השר הרשקוביץ וח"כ אורבך, קרא להם ח"כ אריה אלדד שלא לפעול באופן בלתי דמוקרטי בפילוג חד-צדדי של הסיעה

חדשות כיפה אורי פולק 19/03/12 16:12 כה באדר התשעב

ח"כ אלדד קרא לכצל'ה ואריאל: אל תפלגו את "האיחוד הלאומי"
דור גרבש-cc-by-sa, צילום: דור גרבש-cc-by-sa

ישיבת סיעת "האיחוד הלאומי" הסתיימה היום (ב') בתחושות קשות, זאת על רקע הפגישה המשותפת שתערך היום בין חברי הכנסת אורי אריאל ויעקב (כצל'ה) כ"ץ, לבין השר דניאל הרשקוביץ וח"כ אורי אורבך. מטרת הפגישה היא לקדם ריצה משותפת בין הח"כים הדתיים לקראת מערכת הבחירות הבאה.

בתום ישיבת הסיעה שהסתיימה לפני שעה קלה, קרא ח"כ אריה אלדד לחבריו שלא להגיע לפגישה המשותפת ושלא לפלג את האיחוד הלאומי. "בואו נמצה את כל ההליכים לפני שנפלג את הסיעה, שפעלה בשלוש השנים האחרונות בצורה מאוחדת", אמר אלדד לחבריו לסיעה. הוא קרא להם שלא לפעול באופן עצמאי ושלא על דעת כלל החברים - וטען כי האחדות מתחילה בתוך הסיעה, עוד בטרם מדובר על איחוד עם "הבית היהודי".

לדברי גורמים ב"איחוד הלאומי", הבעיה המרכזית בפגישה המשותפת היא שמדובר במהלך שנעשה ללא התייעצות, התחשבות או החלטה דמוקרטית עם של הסיעה. "חברי הכנסת של 'תקומה' בכלל לא התייעצו עם הרבנים שלהם ואף מנעו מחברים אחרים, דוגמת ח"כ בן ארי, מלהיפגש עם רבני 'תקומה' ולנסות ולברר איתם את המשך הדרך", אמר גורם במפלגה לכיפה.

נזכיר כי החודש שיגרו שניים מחברי הסיעה, אורי אריאל ויעקב (כצל'ה) כ"ץ, מכתב אולטימאטום ליתר חבריהם לסיעה, בו הם דורשים מהם להגיע להסכם מיידי בעניין הריצה המשותפת בתוך הסיעה, לקראת מערכת הבחירות הבאה. השניים דרשו כניסה מיידית למשא ומתן ותשובה סופית עד לתאריך ה-14.3, לאחריו הם מתכוונים לקבל החלטה עצמאית בהתנהלותם לקראת מערכת הבחירות. על אף שהתאריך כבר חלף, החלטה סופית בעניין טרם התקבלה.