ח"כ אורלב: על הציבור הדתי להתגייס למען סוף-שבוע ארוך

ח"כ זבולון אורלב טוען כי קביעתו של יום חופש ביום ראשון תמנע את חילולי השבת ההמוניים בישראל ותאפשר לציבור הדתי ליהנות מיום חופש מלא, הכולל מסחר, תרבות וספורט

חדשות כיפה אורי פולק 12/09/11 14:49 יג באלול התשעא

ח"כ אורלב: על הציבור הדתי להתגייס למען סוף-שבוע ארוך
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

"הציבור הדתי לאומי צריך להוביל את המהלך לסוף שבוע ארוך, כמהלך שימנע את חילולי השבת ההמוניים בישראל" - כך אמר היום (ב') ח"כ זבולון אורלב, יו"ר המפד"ל, בכנס שקיימה הסתדרות הפועל המזרחי וראשי ארגוני הציונות הדתית, שעסק בין היתר ביוזמתו של המשנה לראש הממשלה, סילבן שלום, לקביעת יום חופש ציבורי בימי ראשון.

ח"כ אורלב טען בכנס כי על הציבור הדתי להתגייס לטובת יוזמתו של השר שלום, שכן החלתו של "סוף שבוע ארוך" תאפשר לציבור הדתי "ליהנות מהשפע שיש בתחומי התרבות, המסחר, הספורט והמשפחה. כעת, חילול השבת גורם לקרע בין דתיים לחילונים".

הוא ציין כי "כבר במהלך ארבע כנסות הוא מנסה לקדם הצעת חוק הקובעת כי יום ראשון יהיה יום חופשי, אך דבר לא זז". לדבריו, בעת האחרונה "מדובר בשינוי אסטרטגי ושינוי של סדרי בראשית בהתנהלות המדינה", במידה ויאושר קביעתו של יום חופש.

"יום ראשון חופשי ישפיע ישירות על ציבור ציונות הדתית כולה", הדגיש ח"כ אורלב, "כיום ימי השבת הם המוקד של חילולי שבת המוניים. כיום המסחר בשבת מתקיים יותר מ-30 אחוזים, מפטרים כאלה שלא מוכנים לעבוד בשבת, ולא מעניקים זיכיון למי שרוצה לפתוח עסק בקניונים המחייבים לעבוד בשבת. הצעה שלנו היא להעביר את יום החופשי משישי לראשון יהיה צונאמי חברתי כלכלי שלא ניתן יהיה לעצור אותו כי לאנשים יש צורך לצאת לקניות בשבת, כפי שזה מתקיים בעולם כולו".

ח"כ אורלב קרא לציבור הדתי לאומי להצטרף ליוזמה למען החלתו של סוף השבוע הארוך, מפני שלטענתו מדובר בנוהל שהיה קיים לפני כשני עשורים, בו שבוע העבודה הישראלי הסתכם בשישה ימי עבודה, כולל ביום השישי. "הציבור הדתי לאומי ירוויח מאד משינוי אסטרטגי זה מבחינה חברתית, כלכלית ותרבותית", סיכם אורלב.