ח"כ אורבך: נסתפק בשתי נשים לוועדה למינוי דיינים

בדיון שקיימה הוועדה לקידום מעמד האישה, הדגיש ח"כ אורי אורבך את חשיבות מעורבותן של נשים בוועדה למינוי דיינים ואמר כי "העובדה שאין נשים בוועדה – איננה טבעית"

חדשות כיפה אורי פולק 13/03/12 16:56 יט באדר התשעב

ח"כ אורבך: נסתפק בשתי נשים לוועדה למינוי דיינים
יעקב גולן-cc-by-sa, צילום: יעקב גולן-cc-by-sa

הועדה לקידום מעמד האישה בכנסת דנה היום (ג') במקומן של נשים בוועדה למינוי דיינים. בפתח הישיבה קבעה יו"ר הוועדה, ח"כ ציפי חוטובלי, כי "דווקא מי שחושש שיהיו ממזרים ומצבים של אשת איש שמתחילה חיים חדשים עם בן זוג חדש בלא גט, צריכים לחשוש למעמד בית הדין ולדיינים המכהנים בו. לכן אגיש בקשה הצהרתית ואציג את מועמדותי להיות נציגת הכנסת בוועדה למינוי דיינים".

חוטובלי, שכבר הגישה הצעת חוק לייצוג הולם לנשים בוועדה למינוי דיינים, ציינה בנוסף כי "היו שנים בהן כיהנה אישה בוועדה. נשים יכולות להשפיע על אופי הדיינים הנבחרים, ולכן חייבת להיות שם אישה".

גם ח"כ אורי אורבך הדגיש כי נשים חייבות להשתתף גם במהלכים למינוי דיינים. "אני לא מבין את השאלה למה צריך נשים בוועדה. העובדה שאין נשים בוועדה היא לא טבעית. אפשר להסכים שמהפעם הבאה יהיו חצי מחברות הוועדה נשים, והפעם נסתפק רק בשתיים", אמר אורבך.

חנה קהת, מנכ"ל ארגון הנשים הדתיות "קולך", אמר כי "יש כאן התעלמות ממציאות מאד עגומה של נשים בבתי הדין. המאבק הוא על מקומן של נשים שייצגו אינטרסים של נשים במקום הכי מדכא". עם זאת, קהת הדגישה כי מבחינתה הסוגיה ה"בוערת" יותר על סדר היום היא דווקא מינויים של דיינים מחמירים: "יש שני מועמדים לבית הדין הגדול, שעדיף שלא ייבחרו כי הפסיקות שלהם איומות. עדיף שלא יהיו מינויים בכלל ושנשים לא תיפולנה לידיים שלהם, שיקברו אותן חיים. אלה מועמדים מסוכנים לנשים".