ח"כ אורבך נגד תוכניות הבישול

יו"ר סיעת "הבית היהודי" טוען כי על תוכניות הבישול הפופולאריות להתחשב ברגשותיו של רוב הציבור ולהימנע מבישול שאיננו כשר במובהק. "זה עניין של נימוס בסיסי"

חדשות כיפה אורי פולק 17/08/11 09:46 יז באב התשעא

ח"כ אורבך נגד תוכניות הבישול
למצולמים אין קשר לנאמר, צילום יחצ, צילום: למצולמים אין קשר לנאמר, צילום יחצ

ח"כ אורי אורבך, יו"ר סיעת "הבית היהודי", הביע התנגדות פומבית לשימוש במוצרים לא כשרים במסגרת תוכניות הבישול הפופולאריות בערוצי הטלוויזיה המסחריים. בראיון לתוכנית "העולם הבוקר" ששודרה אתמול (ג'), אמר ח"כ אורבך כי בישול שאינו כשר "פוגע בחלק גדול מהציבור - וחשוב להתחשב בו".

לטענתו של ח"כ אורבך, את הבישול שאינו כשר אין לאסור בחקיקה, אלא תוך שיתוף פעולה עם זכייני השידור ומתוך שיתוף פעולה שתכליתו התחשבות בצופים. "הצופה הסביר שומר על כשרות, או שלכל הפחות אכפת לו מכשרות - ולכן לדעתי צריך להימנע ממה שאני מגדיר כ'אי-כשרות בוטה'", אמר ח"כ אורבך. "בשר וחלב באותו מתכון או בישול, בשר חזיר או מאכלי ים ופירות ים - אלו הם שלושה קריטריונים שחשוב להימנע מהם בתוכניות טלוויזיה. אלו דברים שרוב גדול מהציבור לא צורך בעצמו, ולרבים זה מאוד מפריע", הוא אומר.

(למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: יחצ)


ח"כ אורבך אומר כי מבחינה ציבורית אין צורך להקפיד על כשרות בסיסית בשידורים, אלא על התנהלות "לא כשרה" בעליל, שמביאה ל"תמונות קשות" מבחינת הציבור. הוא טוען כי "לחלק גדול מהישראלים מפריע מאוד לראות יוגורט בתוך קבב. זה מפריע להם. זה מפריע לי כשאני צופה בטלוויזיה. אני מצפה מהזכיינים להתחשב ולהבין את זה".

"לא אכפת לי שלתוכניות הללו יש רייטינג גבוה. יש עניינים מאוד לא צנועים שיש להם רייטינג משמעותי", קובע אורבך. "יחד עם זאת, יש איזה נימוס שצריך לכבד בטלוויזיה. רוב התוכניות לא מציגות אנשים מעשנים או נוסעים שנוסעים ללא חגורת בטיחות - על אף שחלק מהדברים חוקיים במידה זו אחרת. הטלוויזיה עצמה רואה עצמה כגורם משפיע ומחנך ועל כן גם בתחום הזה של כשרות, על אף שמדובר לעתים בעניין פרטי, צריך להתחשב בציבור", סיכם אורבך.