ח"כ אורבך נגד חוק לשון הרע: "לא מבין את הימין שתומך בהצעה"

ח"כ אורי אורבך תקף את התיקון לחוק לשון הרע, המבקש להכפיל פי שישה את גובה הפיצוי לפרסום שגוי. "באמת רוצים להגן על השם הטוב? אנשים יעשו על זה קופות", אמר

חדשות כיפה אורי פולק 21/11/11 09:56 כד בחשון התשעב

ח"כ אורבך נגד חוק לשון הרע: "לא מבין את הימין שתומך בהצעה"
יעקב גולן-cc-by-sa, צילום: יעקב גולן-cc-by-sa

ח"כ אורי אורבך, יו"ר סיעת "הבית היהודי", מתנגד באופן נחרץ לתיקון לחוק לשון הרע שיובא היום (ב') להצבעה במליאת הכנסת, זאת בטענה כי הוא מסוכן ומזיק לעיתונים הקטנים.

על פי ההצעה לתיקון החוק, בית המשפט יוכל לפסוק פיצוי של עד 300,000 שקלים נגד עיתונאים ומערכות תקשורת, במקרה של פרסום שגוי העומד בכללי לשון הרע - גם אם לא הוכח נזק. מדובר על העלאה משמעותית של גובה הפיצוי של עד פי שישה מהסכום הנקוב כיום, העומד על 50 אלף שקלים.

בראיון לגלי צה"ל אמר ח"כ אורבך כי "התחושה היא שמישהו סתם החליט להכפיל בשישה את הקנס. באמת רוצים להגן על השם הטוב? כמה שם טוב כבר יכול להיות לבן אדם?". עוד טען אורבך כי התיקון לחוק מזיק בעיקר לעיתונים הקטנים.

"אני לא מבין את הימין, שתומך בהצעת החוק הזו. בסופו של דבר מי שיעמוד בסכנה הגדולה ביותר הם העיתונים הקטנים, דוגמת 'מקור ראשון', ואתרי האינטרנט, גם החרדיים. למשל, בעיתון חרדי מסוים נכתב לאחרונה שמישהו אנטישמי. קנס נגד אמירה כזו היה יכול לסגור את העיתון ברגע", אמר אורבך.

הוא ציין כי לדעתו "החוק מוצדק", אך עם זאת "להכפיל את הסכום פי שישה - זו טעות". על פי הצעתו, ניתן להעלות את הסכום עד לסך של כ-70,000 שקלים. "למה לקבוע בחוק קנס בגובה של מאות אלפי שקלים? אנשים יעשו על זה קופות. מתנגדים של כלי תקשורת יגידו לעצמם: 'בואו נסגור עיתון ימני, בואו נסגור עיתון שמאלני'. יש לי הרבה ביקורת על העיתונות, אבל החוק לא קשור לפוליטיקה. מחר הממשלה הימנית הנוכחית עלולה לעשות דברים נוראים, או להיות באופוזיציה - ואז מי יוכל לגנות אותה?", תהה אורבך.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן