ח"כ אורבך מאיים על נתניהו: בקש דחייה בנושא פינוי המאחזים ביו"ש

במכתב דחוף שהעביר יו"ר סיעת "הבית היהודי" לראש הממשלה, כותב ח"כ אורי אורבך כי "סיעת 'הבית היהודי' מתנגדת בתוקף להחלטה שיש בה הסכמה להרס בתים במקומות אלו"

חדשות כיפה אורי פולק 01/11/11 13:43 ד בחשון התשעב

ח"כ אורבך מאיים על נתניהו: בקש דחייה בנושא פינוי המאחזים ביו"ש
יעקב גולן-cc-by-sa, צילום: יעקב גולן-cc-by-sa

יו"ר סיעת "הבית היהודי", ח"כ אורי אורבך, שיגר היום (ג') מכתב דחוף לראש הממשלה בנימין נתניהו, בעניין הפינוי הצפוי של המאחזים ביהודה ושומרון, בעקבות החלטת בג"ץ.

נזכיר כי איום הבג"ץ מתיייחס בעיקר לארבעה מאחזים, שבית המשפט הורה לפנות בחצי השנה הקרובה: גבעת אסף, שעתיד להתפנות עד סוף שנת 2011, ואחריו צפויים להתפנות מגרון, שכונת האולפנה של בית אל ועמונה.

"כידוע לכבודו, היום ניתנת תשובת המדינה לבג"ץ בסוגיית היישובים הלא מורשים - 'המאחזים'. סיעת 'הבית היהודי' מתנגדת בתוקף לתשובה שיש בה הסכמה להרס בתים במקומות אלו", כתב ח"כ אורבך לנתניהו. "תשובת המדינה חייבת להבהיר כי ראש הממשלה הנחה להקים צוות בדיקה לנושא הקרקעות והמאחזים ולכן המדינה מבקשת דחייה", טוען אורבך.

"עלינו להזכיר כי במקביל מונחות על שולחן הכנסת הצעות חוק שונות לפתרון הסוגיה. אל נערער את השותפות הטובה בינינו. מטרת הממשלה היא לבנות בתים ויישובים בכל רחבי הארץ ולא לעקרם", הוסיף ח"כ אורבך.

דבריו של ח"כ אורבך מצטרפים לעמדתו של יו"ר המפלגה, השר דניאל הרשקוביץ, שטען באחרונה במפגש עם תושבי עמונה כי ראש הממשלה מבין את המצב לאשורו ובכוונתו למצוא פתרונות שימנעו את הרס היישובים. "אני מעלה את הנושא הזה בכל פורום ממשלתי רלוונטי ולא מתכוון להרפות ממנו. ניתן לרתום לנושא הזה שרים רבים, אוהבי ארץ ישראל. אמנם החלטות בג"צ אינן קלות, אבל אין שום סיבה להתייאש", אמר השר הרשקוביץ.