ח"כ אורבך: "'הבית היהודי' לא תהיה שותפה לממשלה שהורסת בתים"

יו"ר סיעת "הבית היהודי" הזהיר את נתניהו והתריע כי בכוונת הסיעה לעזוב את הממשלה אם תאשר את פינוי מאחזים ביהודה ושומרון. נתניהו, מצידו, הזהיר את המתיישבים מבנייה בלתי חוקית

חדשות כיפה אורי פולק 07/11/11 18:27 י בחשון התשעב

ח"כ אורבך: "'הבית היהודי' לא תהיה שותפה לממשלה שהורסת בתים"
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

"'הבית היהודי' לא תהיה שותפה לממשלה שהורסת בתים", כך הבהיר הערב (ב') ח"כ אורי אורבך, יו"ר סיעת "הבית היהודי", בנאום שנשא במליאת הכנסת.

בדברים שנשא בהתייחסות לאיום בג"ץ על המאחזים ביהודה ושומרון, אשר עלולים להתפנות עד לסוף השנה האזרחית הקרובה, אמר ח"כ אורבך כי "אל תשלו את עצמכם שלשותפות תהיה קיום אם יורמו הגרזן והבולדוזר על בתי המאחזים".

מוקדם יותר קיימה סיעת "הבית היהודי" ישיבה משותפת עם חברי מועצת יש"ע וראשי רשויות מיהודה ושומרון, בדיון מיוחד שהתקיים סביב איום פינוי המאחזים. שר המדע והטכנולוגיה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, הזהיר בדיון כי "אין ספק שהריסת בתים בארץ ישראל תביא לצונאמי פוליטי שיפרק את הממשלה".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ניצל את הדיון בכנסת כדי לקרוא למתיישבים להפסיק בבנייה הבלתי חוקית ביהודה ושומרון. "ישנם מספיק מקומות שצריך ואפשר לבנות בהם. אפשר להיות נאמן לארץ ישראל ולהתיישבות, ובאותה עת נאמן לחוק", אמר ראש הממשלה. לטענתו, "המאמץ העיקרי שלנו צריך להיות מושקע בחיזוק היישובים ולא בהתנגשות עם החוק, בוודאי לא בהתנגשות אחד עם השני".

"אני מצפה שנתאחד כולנו סביב העקרונות האלה. אין סתירה בין השניים - אלא התאמה", הוסיף נתניהו, שציין כי בכוונתו להאיץ בקרוב את הבנייה ביהודה ושומרון. "זו הדרך הטובה ביותר לחזק את ההתיישבות במקומות שבוודאי יישארו בשטחנו בכל הסדר עתידי. אנחנו פועלים לא בדיבורים אלא במעשים", אמר.