ח"כים מטעם הליכוד השתתפו בכינוס תמיכה בגבעת האולפנה

חברי הכנסת קראו לראש הממשלה לפעול בדחיפות כדי למנוע את פינוי השכונה. ח"כ חוטובלי: "אם ממשלת ישראל רוצה לבוא ולהסדיר את השכונה, יש לה הכלים בשביל זה"

חדשות כיפה אורי פולק 23/04/12 12:27 א באייר התשעב

ח"כים מטעם הליכוד השתתפו בכינוס תמיכה בגבעת האולפנה
יעקב-cc-by-sa, צילום: יעקב-cc-by-sa

חברי כנסת מטעם הליכוד יחד עם מאות בני אדם השתתפו אמש (א') בכינוס מיוחד בשכונת גבעת האולפנה בבית אל, זאת כדי להביע תמיכה בתושבים ולקרוא לממשלה ולעומד בראשה, בנימין נתניהו, למציאת פתרונות חוקתיים חלופיים על מנת למנוע את הפינוי.

בכינוס, שנערך תחת הכותרת "הליכוד עם ההתיישבות", השתתפו גם יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין וחברי הכנסת דני דנון, יריב לוין, ציפי חוטובלי ואופיר אקוניס.

ח"כ חוטובלי תקף בכינוס את מי שמאשים דווקא את שר הביטחון אהוד ברק בקידום עניין פינוי השכונה, באומרה כי "כולם מתחבאים מאחורי ברק, אבל הגיע הזמן לבוא ולדרוש את הדברים מראש הממשלה. אם ממשלת ישראל רוצה לבוא ולהסדיר את השכונה, יש לה הכלים בשביל זה".

יו"ר הקואליציה הזהיר כי "השכונה הזו היא הקו הקדמי ואם הוא ייפרץ, לא ברור איפה הגרזן יעצור". לדבריו, "תארו לכם מה יקרה אם הפרקליטות תנצח בקרב על השכונה הזו. מחר זה יגיע לכל יהודה ושומרון וגם לירושלים, באר שבע וחיפה, כי כל ערבי עם פתק יוכל לבוא ולהגיד השטח שלי".

כזכור, המדינה התחייבה לפנות את השכונה, בה מתגוררים כ-160 איש, לאחר שבג"ץ קבע כי היא הוקמה על קרקע פלסטינית פרטית. ראש הממשלה נתניהו התייחס אתמול אף הוא לנושא פינוי השכונה, באומרו כי הוא לא ייתן את ידו לפינוי של גבעת האולפנה. בשיחה עם שרי הליכוד אמר נתניהו כי אין שום סיבה לכעוס על שר הביטחון משום שמדובר בהחלטה של בג"ץ, וכי "מי שצריך לספק פתרון הוא היועץ המשפטי לממשלה".