ח"כים במחנה הציוני מותחים ביקורת על הרצוג: "את נתניהו צריך להפיל, לא להציל"

במהלך החג פורסם כי חודשו המגעים בין הרצוג לנתניהו בנסיון להגיע לאחדות. במחנה הציוני מתחו ביקורת חריפה על יו"ר המפלגה וטענו כי נסיונות החבירה לנתניהו הם "מצג התאבדות" וכי הרצוג "מבזה את עצמו ואת המפלגה"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 05/10/16 08:43 ג בתשרי התשעז

ח"כים במחנה הציוני מותחים ביקורת על הרצוג: "את נתניהו צריך להפיל, לא להציל"
Miriam Alster, פלאש 90, צילום: Miriam Alster, פלאש 90

בעיצומו של ראש השנה פירסם ערוץ 10 כי התחדשו המגעים בין מפלגת המחנה הציוני לבין ראש הממשלה, בנימין נתניהו. חברי הכנסת מטעם המפלגה הביעו זעם רב על הפירסום וטענו כי הם מתנגדים בתוקף למגעים מכל סוג שהוא עם ראש הממשלה, במפלגה עצמה הכחישו כל נסיון מחודש של הצטרפות לממשלת אחדות וטענו כי הדיווחים "הרסו להם את החג".

יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג הוציא הודעה בה אמר כי הוא "מכחיש לחלוטין את הידיעה ומצר על כך שיש גורמים שגם במהלך החג מפיצים מידע כוזב". על אף הודעתו של הרצוג, רבים מחברי מפלגתו הביעו אי אמון בדבריו ומתחו עליו ביקורת חריפה.

"מי שלא מוכן להרוג באיבחת חרב את סיפור האחדות ומשאיר אותו על פתילייה לבישול עמוק וארוך אז שלא יתפלא שהנושא איננו יורד מסדר היום הציבורי" כתב ח"כ איתן כבל בעמוד הפייסבוק שלו. כבל אמר כי הוא "מתנגד לכל מהלך שמוביל לאחדות מזוייפת שכל מטרתה תעסוקה לכמה מחברינו. אם המו״מ לא הבשיל למעשה בפעם הקודמת אז מבחינתי לא רק שאין סיבה אמיתית להיות חלק מהממשלה אלא שאסור באיסור מוחלט להיות חלק מממשלה שתהיה גיהנום עבור התנועה שנולדתי וגדלתי לתוכה. לי אין שום כוונה להיות חלק ממצג ההתאבדות הזה אם בכלל הוא מתקיים". כבל טען כי הפרסומים הרסו את החג לו ולמשפחתו.

ח"כ מיקי רוזנטל מיהר גם הוא לפקפק בהצהרתו של הרצוג. "ההכחשות של הרצוג לא משכנעות בשל העובדה שבעבר הכחיש ולבסוף נתפס לא דובר אמת. אם כוונתו באמת ובתמים שלא להצטרף לממשלת נתניהו, על הרצוג להיענות לדרישתי, לכנס את הסיעה ולאפשר לחבריה לקבל החלטה משותפת לפיה, לא ינוהל עוד כל משא ומתן לכניסה לממשלה" כתב ח"כ רוזנטל בעמוד הפייסבוק שלו. "לחילופין, אם חפץ הרצוג להצטרף לממשלת הימין הכושלת, עליו להודיע על כך פומבית, לפרסם את רשימת התנאים שלו ולדרוש מנתניהו להודיע גם הוא פומבית על קבלת כל אחד מן התנאים. אם לא ייעשה כך, ימשיך הרצוג לבזות את עצמו ואת המפלגה. אני אישית מתנגד נחרצות לכל משא ומתן לכניסה לממשלה. את נתניהו צריך להפיל, לא להציל".

אמש אמר ח"כ נחמן שי בראיון לרדיו קול ישראל כי "אנחנו איננו מנסים להכנס לממשלה, דווקא ראש הממשלה צריך אותנו ומנסה להכניס אותנו לממשלה בכח. הסיעה וחברי המפלגה מתנגדים. ברגע הזה בוודאי אין שום מגעים. זה פתיון שזורקים לאוויר כל כמה זמן. ראש הממשלה חמק מהסכם כשהיה צריך לחתום עליו, הוא סך הכל צריך תגבור כדי שנבסס לו את הממשלה. אבל לנו יש תפקיד להיות אופוזיציה פעילה ותוססת. אנו נערכים כעת לקראת פתיחת המושב, ואוספים כח בדיוק כדי לעשות זאת״.