ח"כיות יש עתיד: לא לתפילה על הר הבית

קרין אלהרר ועליזה לביא השיבו בצ'ט בפייסבוק כי הן נגד עליה להר הבית ככלי במאבק אידיאולוגי. אלהרר: "לאפשר ליהודים לעלות להר, לא לצורך תפילה". בתוך כך, במפלגה השיקו מודעות הקורצות לציונות הדתית

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/01/15 15:46 ח בשבט התשעה

ח"כיות יש עתיד: לא לתפילה על הר הבית
פלאש 90, צילום: פלאש 90

במפלגת יש עתיד מנסים לפנות אל הציונות הדתית, אך התשובות של חברות הכנסת של המפלגה עלולות שלא למצוא חן בעיני המצביעים הדתיים הלאומיים.

חברות הכנסת קארין אלהרר ועליזה לביא קיימו אתמול בערב (ג') ערבי שאלות ותשובות בפייסבוק בסגנון המוכר, לפיו הגולשים מציגים שאלות וחברות הכנסת משיבות און ליין, וסיפקו תשובות מטרידות בנושא הר הבית, לפחות ככל שקשור בדעת הציונות הדתית על הנושא.

"עמדתי היא שיש לשמור על הסטטוס קוו", כתבה חברת הכנסת קארין אלהרר, שצפויה להיות משובצת במקום השמיני ברשימת יש עתיד לכנסת, והוסיפה: "כלומר יש לאפשר ליהודים לעלות להר הבית אולם לא לצורך תפילה או כל פרובוקציה אחרת".

בתשובה לאותה שאלה שהוצגה לה בדף הפייסבוק שלה, השיבה עליזה לביא דברים דומים, אך פחות נחרצים. "אני יוצאת כנגד כל מי שבוחר בזמן הזה להעלות להר הבית כקריאה פוליטית ולהשתמש בו ככלי במאבק האידאולוגי. הכותל המערבי הוא הסמל לשלום, לאחדות ולתפילה".

בציונות הדתית, בו נחשבת העלייה להר הבית כלגיטימית, וכמקום בו מקובל והגיוני להתפלל, לא צפויים לאהוב במיוחד את התשובות הללו, שמציגים התפשרות מבחינתם על הערכים המקובלים עליהם.

בתוך כך, במפלגת יש עתיד מציגים את הפרסומות אותם הם מתכוונים להפיץ בכלי התקשורת של הציונות הדתית, בו נראים יאיר לפיד, אלעזר שטרן, עליזה לביא, שי פירון ורות קלדרון, כשלמעלה הסיסמא של הקמפיין של המטה הדתי לאומי "מחמירים באהבת ישראל - הנבחרת שלכם ביש עתיד".

במודעה נכתב עוד כי "אין מקום לקיצוניות, למלחמות אחים. הגיע הזמן ליהדות מאירת פנים, לביטול המגזרים והפיצולים. נלחמים על היהדות". נראה כי ביש עתיד מחפשים את הקהל הליברלי יותר בציונות הדתית מכיוון שהם מציגים את רות קלדרון כאחת מחברי הכנסת הדתיים כביכול של המפלגה, וכן מציגים עמדות ליברליות כדוגמת תמיכה בחוק הגיור, על שבת במרחב הציבורי ומקדמים בתי מדרש פלורליסטים.

(צילום: דוברות)