חילק במבה וקולה ונעצר

משטרת ישראל ביקשה להאריך מעצרו של צעיר שחילק במבה וקולה לחיילי מילואים ביצהר בעת האירועים האלימים ביישוב בחשד לביצוע פעולות תג מחיר. בית המשפט סירב והצעיר נשלח למעצר בית

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/04/14 09:53 כב בניסן התשעד

חילק במבה וקולה ונעצר
shutterstock, צילום: shutterstock

למעלה משבועיים לאחר אירוע תקיפת מוצב צה"ל ביצהר ממשיכים במשטרה לחפש את האשמים אך נכשלים במאמצים אלו.

שלשום, ערב שביעי של פסח, הורה השופט איתן קרונהאוזר מבית משפט השלום בירושלים לשחרר למעצר בית צעיר תושב יצהר שעוכב במחסום אורנית בחשד שהיה שותף לאירוע הריסת האוהל הצה"לי ביצהר לפני שבועיים. זאת למרות בקשתה של המשטרה להאריך את מעצרו בחמישה ימים.

הצעיר זוהה במסדר זיהוי בתמונות כמי שהשתתף באירוע המדובר. אך, לטענתו ולטענת נוספים היה שייך דווקא לקבוצה שהגישה לחיילי המילואים ששהו במקום במבה וקולה כדי לעודד אותם לאחר האירוע הקשה שחוו. ולא לאלו שהרסו את המוצב ופגעו ברכוש הצה"לי במקום.

את הצעיר ייצג עו"ד ארז בר צבי מטעם 'חננו'. בארגון תמהו על עצם הבקשה למעצר הצעיר על היד הקלה על ההדק של משטרת ישראל בביצוע מעצר של תושב יצהר, זאת לטענתם ללא שום עבר פלילי, שהיה ברור שנמנה על אותם אלו שסייעו לחיילי המילואים ולא היה מעורב בשום דרך שהיא בהריסת המוצב.

"כנראה שלאחר כישלונה של המשטרה להביא את דיבתם של תושבי יצהר רעה ולאחר ששופטי בתי המשפט השונים שחררו בזה אחר זה את כל מי שהמשטרה ביקשה לעצור בגין אותם אירועים. כעת, מבקשת המשטרה לעצור את כל מי שמתגורר ביישוב", אמרו ב'חננו'.