חיים פוגל: "הרוצח השפל קיבל את העונש המינימלי ביותר"

אביו של אודי פוגל ז"ל, שנרצח בפיגוע באיתמר יחד עם אשתו ושלושת ילדיו, התייחס לגזר דינו של המחבל שביצע את הפיגוע ואמר כי "גם העונש שקיבל לא ישיב לנו את היקרים לנו"

חדשות כיפה אורי פולק 13/09/11 19:33 יד באלול התשעא

חיים פוגל: "הרוצח השפל קיבל את העונש המינימלי ביותר"
יחצ, צילום: יחצ

בית המשפט הצבאי בשומרון גזר היום (ג') חמישה מאסרי עולם מצטברים על המחבל חכים עוואד, שהורשע בחודש שעבר ברצח חמשת בני משפחת פוגל ז"ל, שנרצחו בפיגוע ביישוב איתמר לפני כחצי שנה. השופטים הרשיעו את עוואד גם בשורה של עבירות נשק ועבירות ביטחוניות נוספות.

חיים פוגל, אביו של הרב אודי פוגל ז"ל אשר נרצח יחד עם אשתו ושלושת ילדיו בפיגוע, התייחס לעונש וטען כי פסיקת בית המשפט הצבאי הינה "העונש המינימלי ביותר שיכול היה לפסוק בפשע השנאה המתועב הזה". פוגל ציין כי הוא קיווה לכך ש"הרוצח השפל" יקבל גזר דין מוות בשל המעשה, אך לדבריו "גם העונש שקיבל לא ישיב לנו את היקרים לנו".

פוגל התייחס לכך שהמחבל לא הסכים אפילו להביע חרטה על המעשה, למרות שהשופטים הצבאיים אפשרו לו לעשות זאת, קודם מתן גזר הדין. "לצערנו עונש מוות איננו מקובל בישראל, אך לנו זה לא משנה כמה שנים הוא ישהה בכלא. דבר לא יהיה שווה לצער שלנו, אותו קשה לתאר. הרוצחים השפלים הללו הצליחו להרוס משפחה והעונש שיקבלו לא מוריד מכאבנו כהוא זה", אמר פוגל.

פוגל סיכם כי "כאנשים מאמינים אנחנו נמשיך להתיישב בכל חלקי ארץ ישראל. אנחנו מאמינים שמי שנותן העונש בסופו של דבר זה לא בתי הדין אלא הקדש ברוך הוא".

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, התייחס אף הוא לגזר הדין וטען כי "המענה הנכון איננו בהכרח עונש מוות אלא תשובה ציונית הולמת של הקמת חמישה יישובים יהודיים חדשים בשומרון - יישוב חדש על כל נרצח". לדבריו, "הרוצחים הברבריים הללו לא בטוח שיירתעו מעונש מוות, אך באם כוונת הטרור הינה להבריח את עם ישראל מארצו, התיישבות חדשה לזכר הנרצחים היא התשובה הנכונה ואף היעילה. כך נהגה הציונות מאז ומעולם".