חייל צה"ל נרצח בפיגוע ירי סמוך למערת המכפלה

חייל צה"ל, סמ"ר גבריאל קובי, נורה על ידי צלף סמוך לחברון. הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, באורח אנוש. מאוחר יותר נפטר מפצעיו

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/09/13 19:16 יח בתשרי התשעד

חייל צה"ל נרצח בפיגוע ירי סמוך למערת המכפלה
סוכנות תצפית, צילום: סוכנות תצפית

חייל צה"ל, סמ"ר גבריאל קובי, בן 20 מטירת הכרמל, נורה היום (א‘) על ידי צלף, באירוע ירי סמוך לחברון. הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, באורח אנוש. מאוחר יותר נפטר מפצעיו.

כוחות צה"ל פתחו בסריקות באזור. בשלב זה מסתמן כי החייל נורה על ידי צלף פלסטיני, מספר פעמים ונפגע בראשו. רמת הכוננות עלתה בגזרה כולה.

בתגובה לפיגוע פנה השר בנט למזכיר הממשלה מנדלבליט וביקש לאשר עוד הלילה את ההיתר לכניסת היהודים לבית המכפלה. ״אנחנו יודעים לבנות ולהתיישב. לא להרוג. זוהי התשובה הציונית ההולמת״, אמר בנט. בנט הוסיף הערב כי "בחסות חגיגות המשא ומתן הפך חג הסוכות לחג של דם ופגיעה בחיילי צה"ל. מכיוון ששחרור המחבלים הוגדר מראש כתלוי במשא ומתן, אין ספק שזינוק הטרור מחייב את הממשלה לחשב את דרכה מחדש. לא ייתכן שתתקבע נוסחה: "הם רוצחים ואנחנו משחררים". התשובה לטרור צריכה להיות מלחמה בטרור ולא שיח עם מעודדי הרוצחים".

השר אורי אריאל אמר כי ״עם ישראל מאס כבר בסיסמאות אחרי פיגועים. בימים בהם הטרור חוזר להרים ראש אל מול חולשה מדינית צריך לחזור ולדרוש: תנו לצה״ל לנצח. הוא כבר הוכיח שהוא יודע לעשות זאת כאשר לא כובלים את ידיו״.

אבי רואה, יו״ר מועצת יש״ע, ציין הערב כי ״האירועים הרצחניים ביומיים האחרונים מעידים כי הפלסטינים מזהים חולשה במדיניות הממשלה ותולים תקווה בכך שהגברת הטרור תביא עוד תוצאות. עם ישראל לא מוכן לסבול שוב את תקופת אוסלו ושאר ימי המשא ומתן שהביאו גל טרור ו״קורבנות שלום״. על כל שרי הממשלה מוטלת האחריות להתעשת ולעצור מיד את השיחות עם הרשות הפלסטינית שמעודדת הסתה, ולבטל את ההחלטה על שחרור מחבלים נוספים“.