חייל צה"ל נעצר לאחר שהפיץ מסרים פוליטיים

חיל צה"ל שהתגייס לפני מספר ימים נידון לעשרה ימי מחבוש לאחר שחילק פלאיירים בעלי מסרים פוליטיים

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/12/16 20:52 טו בכסלו התשעז

חייל צה"ל נעצר לאחר שהפיץ מסרים פוליטיים
דובר צהל, צילום: דובר צהל

חייל צה"ל נידון לעשרה ימי מחבוש לאחר שחילק פלאיירים בעלי מסרים פוליטיים הקוראים "להקים חברה יהודית לפי תורת ישראל".

החייל, שהתגייס לפני כמה ימים, חילק את הפלאיירים בבסיס תל השומר. בעלונים שחילק נכתב בין היתר: "ניתן לפתור את הבעיות מהשורש. ניתן לייצר הרתעה אצל האוייב ולמנוע פיגועים. רק צריך לשנות את הגישה". בעקבות הפצת העלונים, הוא עוכב ונידון בפני קצין בגין עבירה של "תעמולה", ונשלח לעשרה ימי מחבוש בכלא 6.

עו"ד חי הבר אשר סייע לחייל מטעם ארגון 'חוננו' מסר כי "מדובר במקרה מצער בו הצבא העדיף לשלוח לכלא נער שרק התגייס, גם אם דעותיו של הנער אינם תואמות לאדם כזה או אחר מוטב היה לו היו מסבירים לו את כללי ההתנהגות בצבא ולא היו בוחרים להענישו בצורה ממשית.

לגופו של עניין ברור שלא היה במעשיו של החייל משום כל עבירה זכותו של אדם להחזיק בדעה, ומעניין לראות שעל אף דעות מגוונות שנשמעו בחודשים האחרונים בתקשורת כלפי אישי ציבור ואף כלפי קצינים בצה"ל, מצאו דווקא אותו כשעיר לעזאזל בעוד שלאחרים לא נעשה דבר".

מדובר צה"ל נמסר כי "החייל המדובר נשפט לעשרה ימי מחבוש בגין כך שעסק בחלוקת עלונים שהכילו אמירות פוליטיות ודברי הסתה כנגד קבוצות שונות בחברה. צה"ל הוא צבא ממלכתי המדגיש את המאחד וחל איסור על כלל המשרתים לעסוק בנושאים פוליטיים".