חייל נפצע בפיגוע דריסה במהלך השבת

חייל נפצע באורח קל בפיגוע דריסה במהלך השבת, דרומית לשכם. הבוקר ניסה מחבל נוסף לבצע פיגוע דקירה בירושלים

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 26/12/15 17:51 יד בטבת התשעו

חייל נפצע בפיגוע דריסה במהלך השבת
אילוסטרציה - דוברות מועצה אזורית הר חברון, צילום: אילוסטרציה - דוברות מועצה אזורית הר חברון

מחבל פצע בצהריים (שבת) חייל באורח קל כאשר ניסה לבצע פיגוע דריסה. הפיגוע התרחש בין הכפר חווארה לכיכר החטיבה המרחבית שומרון על ציר 60.

על פי תחקור ראשוני של האירוע, המחבל הגיע למקום וניסה לדרוס חיילים במחסום ופגע בחייל. כוח של חטיבת גבעתי שהיה במקום השיב באש לעבר המחבל ופצע אותו באורח קשה. צוות מד"א שהגיע למקום פינה את החייל שנפגע לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה, עם חשד לשבר ברגלו.

הבוקר ניסה מחבל לבצע פיגוע דקירה בכיכר צה"ל בירושלים. הוא נורה בידי שוטרים ולא היו נפגעים נוספים. מתחקיר ראשוני עולה כי המחבל, המתין בטיילת שער יפו והבחין בזוג מתפללים יהודים צועדים לכיוון הכיכר והחל ללכת אחריהם. שני שוטרים פרשים שהיו במשימת אבטחה הבחינו בו והלכו בעקבותיו.

לאחר מכן ביקשו ממנו להציג תעודת זהות. כשהציג את התעודה והכניס את ידו השנייה לכיס פנימי במעילו, ניסה המחבל לשלוף סכין ולדקור את אחד השוטרים. השוטרים נסוגו והמחבל התקדם לעבר השוטר עם הסכין מונפת. כשלא נענה לקריאות השוטרים לזרוק אותה, ירה השוטר לעבר המחבל, שהתמוטט וקם שוב כדי לנסות ולדקור. השוטר ירה בשנית וחיסל את המחבל.

שלשום (ה') התרחשו שלושה פיגועים: פיגוע דריסה בבנימין, בו נפצע חייל באורח קל, פיגוע דקירה באזור התעשייה באריאל, בהמשך דווח כי מחבל ניסה לדקור חייל בצומת הכבשים באזור הר חברון. ביום רביעי שעבר התרחש פיגוע דקירה בכניסה לשער יפו בירושלים, כאשר שלושה בני אדם נפצעו מדקירות של שני מחבלים. שניים מהם, הרב ראובן בירמאכר ועופר בן ארי, מתו מפציעותיהם בבית החולים.