חייל חרדי סירב להצדיע למפקדת ויועמד לדין

חייל חרדי מצטיין, סירב לעלות לבמה ולהצדיע למפקדתו בטקס קבלת תעודות הצטיינות מטעמי צניעות, ויועמד לדין משמעתי

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 02/02/16 09:21 כג בשבט התשעו

חייל חרדי סירב להצדיע למפקדת ויועמד לדין
אילוסטרציה למלום אין קשר לנאמר - Daniel Dreifuss/Flash 90, צילום: אילוסטרציה למלום אין קשר לנאמר - Daniel Dreifuss/Flash 90

חייל חרדי המשרת בחיל האוויר עלול לעמוד למשפט משום שסירב להצדיע למפקדת מטעמי צניעות. החייל, אב לשניים מצפון הארץ, שמשרת בחיל האוויר, זומן לשיחת בירור אצל מפקד הבסיס לאחר שבמהלך טקס קבלת תעודת הצטיינות סירב להצדיע למי שהעניקה לו את התעודה. בסיום השיחה ייתכן כי יעלה למשפט בגין מעשיו. כך פורסם באתר וואלה.

החייל החרדי, התגייס לפני כבמסגרת פרויקט לגיוס חרדים במערך הטכנולוגי של חיל האוויר. מאז גיוסו הוא משמש בתפקיד מש"ק דת ובמסגרתו הוא מעביר שיעורי תורה בבסיס. לאחרונה, קיבל ש' הודעה שלפיה בטקס סיום התקופה הקרוב הוא יקבל תעודת הצטיינות על שירותו. בטקס, הוא יקבל את התעודה ממפקדת הטייסת לאחר שיצדיע לה על במת האירוע.

החייל המדובר, פנה להתייעצות עם רב, משום שהרגיש חוסר נוחות בהצדעה לאישה, למרות שהיא מכהנת בתפקיד בכיר. הרב הורה לו להתנגד לקבלת התעודה באופן זה. לכן ביקש מרב הבסיס, שלא לבצע הצדעה במהלך הטקס. לבסוף, החליט החייל שלא לעלות לבמה במהלך הטקס ולא לקבל את התעודה. בעקבות כך קיבל זימון לשיחת בירור שצפויה להתקיים ביום חמישי אצל מפקד הבסיס, וייתכן שבמהלכה יודיעו לו כי יעלה לדין משמעתי.

בדובר צה"ל מסרו בתגובה: "באירוע המתואר נבחר החייל לקבל תעודת הצטיינות בטקס רשמי בבסיס רמת דוד. על פי הפקודות ונהלי טקסים צבאיים, נדרש ממקבל התעודה להתייצב במעמד קבלת התעודה ולהצדיע בפני מפקדו ובמקרה זה - מפקדת טייסת מנהלה בבסיס רמת דוד. החייל החליט שלא לקחת חלק בטקס וסירב להצדיע למפקדתו בשל היותה אישה, על אף שאין כל מניעה הלכתית בנושא. מפקדי הבסיס נהגו על פי פקודות צה"ל וברגישות המתאימה. בהתאם לזאת, יטופל החייל משמעתית".