חייל דקר אדם שהעליב את הרב אמנון יצחק

באירוע מוזר במתקן אדם תקף חייל את חברו ודקר אותו בסכיני מטבח גדולים לאחר שהקניט את הרב אמנון יצחק. פרקליטתו של הדוקר מסרה כי מצבו הנפשי קשה וכי הוא כופר בהאשמות

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 12/07/15 16:41 כה בתמוז התשעה

חייל דקר אדם שהעליב את הרב אמנון יצחק
shutterstock, צילום: shutterstock

חייל דקר את חברו ליחידה במהלך לפני כמה שבועות במתקן אדם הסמוך למודיעין הסיבה - פגיעה בכבודו של הרב אמנון יצחק. לפי כתב האישום שהוגש נגד החייל הדוקר בשבוע שעבר, הוא לקח שני סכיני מטבח גדולים ודקר את חברו בידו וברגלו. החייל הנדקר הצליח לחמוק מהתוקף והחל לברוח, אך הדוקר המשיך לרדוף אחריו, כשהוא צועק לו: "אני אשחט אותך כמו חזיר", ומאיים לדקור אותו שוב, כך דווח ב'הארץ'.

על פי הדיווח רדפו אחרי הדוקר לוחמים המשרתים במתקן. כאשר הדוקר הבחין שרודפים אחריו, הוא השליך את הסכינים אל מעבר לגדר הבסיס. רק לאחר שקצין המשרת אף הוא במתקן שלף לעברו אקדח, נלכד החייל הדוקר - ידיו נקשרו והוא נעצר.

הסיבה לדקירה, לפי דברי החייל שחברו הקניט את הרב אמנון יצחק. לפי פרקליטתו של החייל, רס"ן מירב הרשקוביץ-יצחקי, המייצגת אותו מטעם הסנגוריה הצבאית והמשמשת כסנגורית של פיקוד הדרום וזרוע היבשה, הדוקר סבל ממצוקה נפשית קשה בעת האירוע, שהתרחש לפני כמה שבועות, ומצבו הנפשי עדיין מוגדר קשה. לאחר האירוע הוא אושפז במחלקה סגורה בבית חולים פסיכיאטרי.

בשבוע שעבר, הוגש כנגד החייל הדוקר כתב אישום המייחס לו עבירה של גרימת חבלה בכוונה מחמירה, שיבוש מהלכי משפט, איומים, וכן איומים כלפי ממלא תפקיד בצה"ל. פרקליטתו מסרה עוד כי "מרשי כופר בהאשמות המיוחסות לו. מדובר במקרה מצער, של תגרה הדדית, בין החשוד וחייל נוסף".