חיילת מגדוד מעורב: "המפקדים מגיעים דווקא כשהבנות מתלבשות"

ב'חותם' טוענים כי בגדוד ברדלס המעורב ישנה "אווירה מינית שאינה ראויה". שירותים משותפים, הפרדה מינימלית במגורים ואף חייל וחיילת שנתפסו ב"מעשים שאינם ראויים". בדו"צ טוענים כי חלק מהטענות אינן נכונות, "המקרים החורגים טופלו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/03/17 18:36 ט באדר התשעז

חיילת מגדוד מעורב: "המפקדים מגיעים דווקא כשהבנות מתלבשות"
צילום מסך מהפייסבוק, צילום: צילום מסך מהפייסבוק

האם פקודת השירות המשותף מדרדרת את לוחמי ולוחמות הגדודים המעורבים למחוזות שאינם רצויים מבחינה מינית? לטענת ארגון 'חותם' התשובה חיובית, תוך שהם מבססים אותה על עדויות פנימיות מגדוד 'ברדלס'.

בפוסט שפורסם בדף הפייסבוק של הארגון נטען כי עדויות שהגיעו אליהם מחיילים וחיילות המשרתים בבסיס ההכשרה של הגדוד המעורב 'ברדלס', "מצביעות על תופעות מזעזעות הקשורות לעירבוב בין המינים". לטענתם, הלינה המשותפת בשטחי האימון נעשית ללא שמירה מינימלית על צנעת הפרט של החיילות.

בנוסף לכך נכתב כי "מעבר לתנאי הלינה בשטח, מתברר שהבסיס לא ערוך לקליטת חיילות רבות, דבר המביא לשימוש בשירותים משותפים, ולכניסת חיילות לשירותי החיילים". ב'חותם' אומרים שאחד החיילים שמשרתים בבסיס ציין כי "לא פעם ולא פעמיים ראיתי בנות נכנסות לשירותים שלנו".

בהמשך הפוסט נכתב כי בעדויות של חיילות נוספות בגדוד נטען "שהמפקדים מגיעים למגורים דווקא בזמנים בהן הבנות מתלבשות. חיילת נוספת סיפרה כי בעודה מתלבשת, קרא לעברה מפקדה : 'דקה את למטה או שאני בא (למגורים)'". עוד מציינים ב'חותם' שעל פי החיילים "מקרים אלו מצטרפים למקרים נוספים המלווים ב-'אווירה מינית שאינה ראויה'", כמו "חיבוק מהמפקד לחיילת עצובה, או עונשים של סחיבת פצוע בין חייל לחיילת".

לסיום טוענים בארגון הרבנים, כי מדובר במדרון חלקלק, "ולמה כל זה גורם? לפני מספר חודשים, חייל וחיילת מהיחידה נשפטו ואף נשלחו לכלא לאחר שנתפסו במעשים שאינם ראויים".

משיחה עם גורם המעורה בנושא עולה כי אכן היו חיילות שנכנסו לשירותי החיילים, אך הדבר נעשה ללא כוונה מאחר ונפלה טעות בשילוט, דבר שתוקן וטופל ע"י מי שהוסמך לכך. כמו כן, חודדו הנהלים בנוגע להפרדת מתחמי האוהלים.

יש לציין כי שאר הטענות, לרבות כניסת חיילים לכלא עקב התנהגות שאינה הולמת, וכניסת מפקדים למגורי הבנות ללא התראה, נבדקו ונמצאו כלא נכונות. כך ע"פ אותו גורם.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "ככלל, צה"ל מקיים את פקודת השירות המשותף ופועל לפיה. המקרים שנמצאו חורגים מפקודה זו מוכרים וטופלו ע״י הגורמים הרלוונטיים, חלק מהמקרים המצוינים בכתבה לא תואמים את העובדות בשטח".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן