חיילי גולני לא מפנים

בתום טקס סיום מסלול ללוחמי גדוד 13 של חטיבת גולני, פשטו כעשרה חיילים את המדים וחשפו חולצות שעליהן נכתב: "גולני נלחם באויבים ולא מגרש יהודים"

חדשות כיפה אורי פולק 24/06/11 11:53 כב בסיון התשעא

חיילי גולני לא מפנים
מירי צחי באדיבות וועד מתיישבי השומרון, צילום: מירי צחי באדיבות וועד מתיישבי השומרון

בתום טקס סיום מסלול ללוחמי גדוד 13 של חטיבת "גולני" שנערך אתמול (ה'), פשטה קבוצה של כעשרה חיילים את המדים הרשמיים ונשארה בחולצת טריקו שעליהן נכתב: "גולני נלחם באויבים ולא מגרש יהודים". הורים רבים ובני משפחותיהם הצטרפו בתמיכה אל אותם חיילים וחיזקו את עמדתם, לפיה חיילים לא יפנו אזרחים יהודים מבתיהם.

צה"ל, בתגובה, הורה לחיילי הגדוד להישאר בבסיסיהם במקום לצאת לחופשת סוף השבוע - והחיילים הנידונים כונסו עד לשעת לילה מאוחרת, במהלכה קיימו שיחות בירור עם החיילים. היום נשפטו החיילים למאסר, על ידי מפקדיהם.

(צילום: מירי צחי באדיבות וועד מתיישבי השומרון)


אין זו הפעם הראשונה בה חיילים סדירים מביעים מחאה מסוג זה, נגד פינוי יישובים. רק לפני כשנהו חצי, במהלך טקס השבעה של גדוד "שמשון" שבחטיבת כפיר שנערך בכותל המערבי, הניפו חיילים שלט שעליו נכתב "גדוד שמשון לא מפנה בחומש". במקרה ההוא, נשפטו החיילים ונשלחו לכלא צבאי. אך לא די בכך, כחודש מאוחר יותר, בעת הריסת מבנים ביישוב נגוהות שבדרום הר חברון, הצטלמו שני מפקדי כיתות בגדוד "נחשון" שבחטיבת כפיר עם השלט "גם נחשון לא מגרשים". השניים נשפטו, נשלחו למחבוש - והודחו מהחטיבה.

תנועת "חומש תחילה" מסרה אתמול כי כוונת החיילים הייתה ידועה לתנועה עוד קודם המעשה. "אנחנו מברכים את חטיבת גולני בכך שהתברכה בחיילים שנלחמים באויבים ולא מגרשים יהודים. אנחנו קוראים ללוחמים בשאר חטיבות צה"ל, לצעוד בדרכם של לוחמי גולני", נמסר.

גם בוועד מתיישבי השומרון חיזקו את ידיהם של החיילים וטענו כי "על שר הביטחון לערוך חשבון נפש - כיצד שליחת חיילים לגירוש יהודים, במקום לשלוח אותם להילחם באויב האמיתי, מובילה חיילים להצהיר כי לא יבצעו את הוראתו".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לכיפה ובהתייחס לאירוע כי "מדובר באירוע חמור הנוגד את פקודות צה"ל הקובעות באופן ברור וחד משמעי כי חיילים לובשי מדים אינם יכולים להביע עמדות פוליטיות או מחאות פוליטיות כלשהן. החיילים שהשתתפו באירוע זה יענשו במלוא חומרת הדין".