חיילות חילוניות יעשו שבת אצל חיילות דתיות

מאות חיילים וחיילות הצטרפו למיזם "שבת ישראלית" של ארגון הרבנים "בית הלל" - שחיבר בין משפחות דתיות לחילוניות לארוחת שבת משותפת, בפרשת "חיי שרה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 16/10/13 10:51 יב בחשון התשעד

חיילות חילוניות יעשו שבת אצל חיילות דתיות
farshad5475-cc-by-sa, צילום: farshad5475-cc-by-sa

מאות חיילות חילוניות תתארחנה לארוחת שבת אצל משפחותיהן של חיילות דתיות, זאת במסגרת מיזם ”שבת ישראלית“ של ארגון הרבנים ”בית הלל“.

מפקדים שגילו את התופעה, הביעו התפעלות לטובה ואף עודד את המהלך מהיות והוא מחזק את לכידות היחידה והקשרים החברתיים הקיימים בתוכה. גורם בצה"ל יודע לספר שבעיקר חיילות דתיות שעברו שנת מדרשה, הם אלו שמאוד פעילות בנושא ואף העבירו עדכונים והצעות לאירוח של חיילות ממגזר אחר באמצעות קבוצות וואטסאפ.

בארגון ”בית הלל“ נערכים לקראת הישורת האחרונה, תוך תיאום בין משפחות המעוניינות להתארח לבין אלו המעוניינות לארח. בארגון הקימו 'חדר בקרה' בדומה לזה שהוקם בפעם האחרונה במלחמת לבנון השנייה, בו הועברו 17,500 משפחות מהצפון להתארח אצל משפחות בדרום. חדר הבקרה שהוקם ברעננה, כולל טלפנים ומערכת ממחושבת שמתווכת בין משפות מארחות למתארחות על בסיס נתונים דמוגרפיים וגודל המשפחה.

בארגון מציינים כי מרבית התאומים בין משפחות מתבצעות כלל לא סיוע הארגון וכי המרכז שהוקם בא לתת מענה לאלו שמעוניינים ליטול חלק במיזם הארצי, אך לא מכירים משפחה מאוכלוסיה דתית או חילונית ברמת קרבה המאפשרת לגשת אליה ולהציע לה לסעוד יחדיו. כמו כן מבקשים בארגון שגם מי שלא זקוק לתיווך עם משפחה אחרת שירשם באתר האינטרנט של הארגון, לקבלת ערכה עבור הסעודה המשותפת.

מני שלום, מי שניהל בשנים האחרונות את פרויקט החגים של צהר (מניינים של כיפור ומגילות אסתר בקיבוצים) וחבר לניהול חדר הבקרה מספר כי "ישנה הרגשה של עשיית היסטוריה כאן במטה לאור התיאומים הרבים שאנו מבצעים בין משפחות שונות. לראשונה מאז קום המדינה, יפגשו אלפי משפחות אחד על אחד לארוחת ערב שבת משותפת עם משפחה ממגזר אחר בחברה הישראלית. התחושה של עשיית היסטוריה מרוממת".