חיזוק משמעותי לבנט: דני דיין יתמודד בפריימריז הבית היהודי

יו"ר מועצת יש"ע לשעבר, שנחשב לאיש ליכוד מובהק, הודיע כי יתמודד בפריימריז הבית היהודי. מדובר בניצחון משמעותי לבנט, שכן במערכת הבחירות האחרונה התנגד אליו דיין נחרצות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 14/12/14 09:48 כב בכסלו התשעה

חיזוק משמעותי לבנט: דני דיין יתמודד בפריימריז הבית היהודי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חיזוק משמעותי לבנט, יו"ר מועצת יש"ע לשעבר דני דיין, שנחשב לאיש ליכוד מובהק, שקרא במערכת הבחירות האחרונות למתיישבי יהודה ושומרון להצביע לנתניהו ולא לבנט, מצטרף למרוץ, והודיע על התמודדותו בפריימריז הבית היהודי בבחירות הקרובות.

במסיבת עיתונאים שקיימו בנט ודיין, אמר דיין כי "בבחירות הקודמות היה עמוד תווך אחד במחנה הלאומי, היום יש שני עמודי תווך שווים בעוצמתם - הליכוד והבית היהודי. רק אם הבית היהודי יהיה כח גדול מאד בממשלה הבאה לא נחזה בביזיון בו ציפי לבני מנהלת את המו"מ. לרה"מ שאני מכבד ומעריך ואפילו אוהב אותו עד היום, יש נוהג לתת את התיקים החשובים לאנשים שאינם מהמחנה הלאומי - עכשיו ציפי לבני, בממשלה הקודמת אהוד ברק - רק אם הבית היהודי יהיה חזק זה לא יחזור על עצמו".

"אם להשתמש במטאפורה של הימים האחרונים זאת הערובה היחידה שהמחשבה שציפי לבני תנהל את המו"מ המדיני תהיה עמוק עמוק בשקית הזבל שהיא מורידה יחד עם הרצוג. אני מקווה שתקום קואליציה לאומית בראשות נפתלי בנט או בראשות בנימין נתניהו, ללא גורמים שמחבלים בהשגת המטרות שלשמם אנחנו נמצאים בחיים הציבוריים".

מדובר כאמור לניצחון משמעותי לבנט. דיין התנגד בעבר באופן נחרץ ביותר ליו"ר הבית היהודי, ואף פיטר אותו מתפקידו כמנכ"ל מועצת יש"ע לאחר המחאה החברתית. התמודדותו של דיין על מקום בבית היהודי מרמזת באופן החד והבוטה ביותר על ההתחזקות של הבית היהודי על חשבון הליכוד.

דיין, יליד 1955, עלה לישראל בשנת 1971 וגדל בשכונת יד אליהו. החל משנות השמונים הוא מתגורר ביישוב מעלה שומרון. דיין הוא בעל תואר ראשון בכלכלה ומדעי המחשב מאוניברסיטת בר-אילן ותואר שני במימון בהצטיינות מאוניברסיטת תל אביב.

בשנת 1982 הקים יחד עם שלמה טירן את חברת "אלעד מערכות" ועמד בראשה במשך כ-23 שנה, בתחילה כמנכ"ל ולאחר מכן כיו"ר מועצת המנהלים. החברה צמחה בתקופתו לכדי 400 אנשי מקצוע בתחום המיחשוב. בשנת 2005 מכר את חלקו בחברה. כיום הוא משקיע בתחום ההיי-טק במיזמים שונים ומרצה לכלכלה באוניברסיטת אריאל בשומרון. כמו כן, מרצה באוניברסיטה הפתוחה בקורס ממשל ואסטרטגיה.

דיין היה פעיל בהקמת תנועת התחיה ושימש כמזכ"ל התנועה והיה מועמד מטעמה לכנסת במערכות הבחירות ב-1988 (במקום התשיעי) וב-1992 במקום השישי, אך לא נבחר לכנסת. עם הקמת הבית היהודי לקראת הבחירות לכנסת השמונה עשרה הועמד דיין במקום השמיני ברשימה, אך לבסוף ויתר על ההתמודדות.

בנובמבר 2006, שנה ורבע לאחר ביצוע תוכנית ההתנתקות, הודיע יו"ר מועצת יש"ע בנצי ליברמן על התפטרותו מתפקידו כיו"ר המועצה, תוך קריאה לשינוי מבני במועצת יש"ע. דיין היה חבר בצוות ההיגוי של הארגון מחדש, שבו ישבו גם אישים בולטים בהתנחלויות כמו שרה אליאש מקדומים, הרב אליקים לבנון מאלון מורה, חנוך הכהן מבית אל, הרב אבינועם הורביץ מקריית ארבע, יגאל כהן-אורגד מאוניברסיטת אריאל בשומרון, יחד עם נציגי ראשי המועצות ביהודה ושומרון. הצוות יזם הקמת גוף מורחב שייקרא "יש"ע המתחדשת" ויכלול מספר רב יותר של חברים.

בכנס מליאת יש"ע המתחדשת שנערך באריאל ב-13 ביולי 2007 נבחר דיין, החילוני, ליושב ראש הארגון, והחליף את ליברמן שנשאר בתפקידו כיו"ר עד בחירת היו"ר החדש. לצדו נבחרה שרה אליאש תושבת קדומים שכיהנה בעבר כראש אולפנת "להבה" שתשמש כסגניתו.‏ ב-8 בינואר 2013 הודיע דיין שהוא מתפטר מתפקידו, אך נותר בתפקידי מפתח במועצה כמעין 'שר חוץ' של מועצת יש"ע.